Kaksi vuotta sitten eräs yrittäjä teki täydellisen remontin meidän vuoden 1959 kylpyhuoneeseen.

Lattialämmitys asennettiin ja laatoitus tehtiin sen päälle, sekä laatoitettiin seinät.

Heti työn valmistuttua huomasin, että lattian kallistus oli väärin suihkun kohdalla, sillä vesi valui suoraan lattialle eikä takaisin.
He palasivat melko pian ja tekivät korjauksen ”nostamalla” laattoja suihkualueen ympärillä hieman ja sanoivat, että se parantui.
Mutta ongelma oli myös meidän suihkuovissa, jotka eivät pysyneet tiiviisti maassa, joten vesi pääsi valumaan ulos helpommin.

Näiden kahden vuoden aikana en ole voinut käyttää sadesuihkua lainkaan, sillä veden virtaus on liian suuri ja vesi valuu suoraan suihkusta ja muualle kylpyhuoneen lattialle.
Kallistus on väärä, ja paljon siksi, että wc-istuin on liian lähellä suihkua ja sen on oltava täysin tasainen.

Olen tehnyt muutamia testejä, ja kun ovet ovat auki ja sadesuihku on päällä, kestää noin 3 minuuttia, ennen kuin vettä on puoli kylpyhuonetta.
Ja vesi ei valu takaisin suihkuun.

Olen asettanut pitkän vatupassin, 180 cm, lattialle ja kallistus on lähes olematon.
Kylpyhuoneen ovella minulla ei ole lainkaan kohotettua lattialistaa. Keraamiset laatat ovat täsmälleen samassa korkeudessa kynnyksen kanssa.

Olen maininnut tästä yritykselle, joka teki työn, ja he haluavat tietysti korjata asian. Kuitenkin kestää aikaa, ennen kuin he voivat tulla ratkaisemaan tämän.

Mikä minua myös ärsyttää, on se, että en ole saanut minkäänlaisia dokumentteja työstä, joita voisin tarvita, jos jotain sattuu.
Ainoa mitä minulla on, on tarjous ja lasku työstä.
Ei papereita, jotka näyttävät, mitä on tehty, mitä tuotteita on käytetty jne. En siis voi esittää mitään vakuutusyhtiölleni mahdollisen tapahtuman sattuessa.
Olen pyytänyt tätä, mutta en ole saanut mitään vastauksia.

Kysymykseni ovat seuraavat:
1. Jos en saa mitään dokumentteja siitä, mitä on tehty ja miten se on tehty. Mitä voin tehdä?

Yrittäjä on tarjonnut kaksi ratkaisua lattian kallistuksen korjaamiseen kylpyhuoneessa.
1. Asentaa uusi lattia vanhan päälle luodakseen suuremman kallistuksen.
Haittapuolena, jonka näen, on se, että asennettu lattialämmitys, jolla on jo huono teho (minun on pidettävä lähes täydellä teholla saadakseni tunnettavan lämpimän lattian), tulee entistä huonommaksi.

2. Purkaa laatat ja tasoittaa vanhan tasoitemassan päälle ja asentaa uudet laatat saadakseen syvemmän kallistuksen.
Sama kuin edellä. Lattialämmitys tulee heikommaksi.

Mutta kysymys on, jos laatat puretaan. Miten se vaikuttaa kosteussuojaukseen? Olen lukenut, että on olemassa kosteussuojia, jotka ovat niin hyviä, että niitä ei usein vahingoiteta, jos joudutaan tekemään korjaus vaihtamalla esimerkiksi rikkinäinen laatta. Onko myös mahdollista korjata/paikata kosteussuojausta?

Mietin vaatia, että koko lattia tehdään uudelleen, eli puretaan niin paljon kuin mahdollista, asennetaan uusi tehokkaampi lämmityskaapeli ja tasoitetaan sen päälle.
Mutta sitten ihmettelen muuta vedeneristystä seinillä jne... vaikuttaako tämä?

Hyvin pitkä viesti, mutta minulla on paljon ajatuksia...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.