2 264 lukukertaa ·
8 vastausta
2k lukukertaa
8 vastausta
Uusi seinäpaneeli varastomajaan, pitäisikö panostaa tuulensuojapaperiin?
Minulla on pieni mökki puutarhatyökaluineen, mietin hieman saunan tekemistä toiseen päähän. Tai koko mökistä verstasta, tai autotallia. Lyhyesti sanottuna, en tiedä mitä tehdä sille tulevaisuudessa, mutta paneeli täytyy vaihtaa nyt.
Ajattelin repiä vanhat irti, kiinnittää tuulensuoja, sitten uusi paneeli... Silloin voisin laittaa eristeen sisäpuolelle, jos haluan sen myöhemmin. Ajattelin kuitenkin tarkistaa teiltä, ettei idea ole aivan hullu.
katso liitettä 173825
katso liitettä 173826
Ajattelin repiä vanhat irti, kiinnittää tuulensuoja, sitten uusi paneeli... Silloin voisin laittaa eristeen sisäpuolelle, jos haluan sen myöhemmin. Ajattelin kuitenkin tarkistaa teiltä, ettei idea ole aivan hullu.
katso liitettä 173825
katso liitettä 173826
Viimeksi muokattu:
Remonttinalokas
· Dalarna
· 3 173 viestiä
Korjaa minua jos olen väärässä, mutta älä unohda ilmanväliä paneelin ja tuulensuojapaperin välillä.
Remonttinalokas
· Dalarna
· 3 173 viestiä
Olisin todella iloinen, jos se pitää paikkansa 
Kuinka tarkka haluaa olla, riippuu varmaan vähän rakennuksen tarkoituksesta. Harvat rakentavat leikkimökkejään yhtä kehittyneiksi kuin talonsa - ja niin edelleen.
Rakensin pienen kanalan kesällä, kaukana kaikista sääntöjen mukaisuudesta. Råspont paneelina, diffuusiota avoin tuulensuoja, runkorakenne, eristys, diffuusiota avoin tuulensuoja, råspont sisäseinänä. Ei lämmitystä ja eristämättömät lankkuovet/luukut. Toistaiseksi se ei ole lahonnut pois, mutta ei se varmaan sadan vuoden päästäkään kestä, voin kuvitella. Maalattu öljyvärillä sisä- ja ulkopuolelta.
Rakensin pienen kanalan kesällä, kaukana kaikista sääntöjen mukaisuudesta. Råspont paneelina, diffuusiota avoin tuulensuoja, runkorakenne, eristys, diffuusiota avoin tuulensuoja, råspont sisäseinänä. Ei lämmitystä ja eristämättömät lankkuovet/luukut. Toistaiseksi se ei ole lahonnut pois, mutta ei se varmaan sadan vuoden päästäkään kestä, voin kuvitella. Maalattu öljyvärillä sisä- ja ulkopuolelta.
Mutta kun googlaan, se ei korjaa vaan tarjoaa minulle sekä kuvia että YouTube-videoita kottlasta, vai onko molemmat sanat olemassa niin, että kottla on sisäseinät ja kortla on ulkoseinät?Anna_H sanoi:
https://www.youtube.com/watch?v=FzT0DhVU6MY
puu "hirsi" matalan muurin päälläSBH sanoi:
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Undergolv med spikad massonit, kan det bli snyggt att ha som golv?
Golv -
Aloittelijakysymyksiä seinäpaneelista klipsillä
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Isolera på insidan mot yttervägg bakom ny väggpanel?
Isolering -
Hur täta mellan råspont och väggpanel vid ny takläggning
Tak & Vind -
Kostnad för ny väggpanel på ett 20-talshus?
Fasad