Hei, olen vaihtamassa julkisivua.
Nyt olen huomannut, että kellari-ikkunoiden yläosat eivät näy, koska julkisivu päättyy noin 5-8 cm ikkunan yläpuolelle. Se ei näytä hyvältä. Olen puhunut tästä puusepän kanssa, ja hän sanoo, että tämä suojaa ikkunoita vesivahingoilta paremmin. Ja että se ei ole niin merkittävä asia.
Itse henkilökohtaisesti mielestäni se näyttää oudolta. Erityisesti kun otetaan huomioon, että olemme asentaneet uudet ikkunat ja haluamme niiden näkyvän.
Toisessa kuvassa voi nähdä, että alin tukipuu on kuitenkin melkoinen matka ylös toisella puolella. Joten hänellä on mahdollisuus katkaista julkisivu korkeammalle?
Talomme takana tilanne on valitettavasti pahempi. Siellä hän on asentanut aloituspalkin hieman ikkunan yläreunan yläpuolelle. Ongelma hänen mukaansa on, että jos julkisivu päättyy lähelle palkkia, se voi vahingoittua vedestä.

Hänen argumenttinsa on myös, että hänen on täytynyt tehdä näin, jotta julkisivu olisi yhtä korkea/matalalla koko talon ympäri...

Mitä minun pitäisi tehdä? Voinko vaatia, että hän tekee koko takaosan uudelleen, koska palkki vaikuttaa olevan liian alhaalla suhteessa ikkunoihin?

• Kellarikerroksen ikkunat jäävät piiloon julkisivun alareunan alle, teline näkyy ikkunan edessä vasemmalla. Julkisivu ei yhtenäinen.
  • Rakennustyömaa, jossa näkyy työmies telineillä, kaksi pientä ikkunaa ja vihreä jäteastia.
Tässä näkee, missä sääntö sijaitsee tällä sivulla

• Rakennustyömaa, jossa näkyy ikkunat, parveke ja rakennustelineet; säädös on näkyvästi esillä.
Tämä tuntuu paljon oikein tehdyltä. Yksi naapuritalojen kellari-ikkunoista

• Harmaa puutalo, jonka keskellä on kaksi suurta ikkunaa ja alareunassa kolme valkoista kellari-ikkunaa.
Se on pakko olla aprillipila? Ei kai kukaan järkevä ihminen voi tarkoittaa, että sen pitäisi näyttää tältä

joakim_j joakim_j sanoi:
Sen täytyy olla huhtikuun pila? Ei kukaan järkevä ihminen voi tarkoittaa, että sen pitäisi näyttää tuolta
Haha ei mä tarkoitan sitä :)
Valitettavasti ei ole huhtikuun pile..
Hän lähti siitä, että ikkunat olivat samalla korkeudella koko talon ympäri. Ne eivät olleet :)

joakim_j joakim_j sanoi:
Sen täytyy olla aprillipila? Ei kukaan järkevä ihminen voi tarkoittaa, että sen pitää näyttää siltä
Joo, olin täysin varma, että se oli aprillipila, kunnes näin viestin päivämäärän.

Mutta he voivathan laittaa paneelin koko ikkunan päälle, niin se suojaa vielä paremmin? Sellaista huonoa tekosyytä saa etsiä.

Jos ei voi nostaa paneelia korkeammalle ympäri taloa, niin täytyy järjestää siistimpi ratkaisu tämän ikkunan ympärille. Eihän paneelia laitetaan ikkunan eteen, koska se on helpompaa?

• Tykkään
Workingclasshero ja 1 muu
  • Laddar…
Unikt namn
Se ei näytä järkevältä.
Hänen olisi pitänyt reagoida jo silloin, kun sääntö asetettiin ikkunaa vasten ja ajatella hitto, tästä ei tule mitään hyvää.
Varmasti voisi odottaa, että ammattilainen keksii paremman ratkaisun kuin naulata ikkunan umpeen.

• Haha
  • Tykkään
Hammare&Spik ja 1 muu
  • Laddar…
Tomtom79 Tomtom79 sanoi:
Kyllä, olin täysin varma, että kyseessä oli aprillipila, kunnes näin viestin päivämäärän.

Mutta he voivat laittaa paneelin koko ikkunan päälle, niin se suojaa vielä paremmin. Harvinaisen huonoja tekosyitä, mitä pitää etsiä.

Miten ajattelet, että voi luoda lukemista vain ikkunan ympärille? Voiko siihen sahata? Voiko siitä tulla hyvä?

Jos paneelia ei voi leikata korkeammalle talon ympäri, niin pitää hankkia siistimpi ratkaisu tämän ikkunan ympärille. Ei hemmetti paneelia laiteta ikkunan eteen, koska se on helpompaa.

Tomtom79 Tomtom79 sanoi:
Joo, olin aivan varma, että se oli aprillipila, kunnes näin viestin päivämäärän.

Mutta he voisivat asettaa paneelin koko ikkunan päälle, niin se suojelisi vielä paremmin? Tällaisia huonoja tekosyitä saa hakea.

Jos paneelia ei voi leikata korkeammalle koko talon ympäri, täytyy keksiä siistimpi ratkaisu tämän ikkunan ympärille. Ei helkutti paneelia aseteta ikkunan eteen, koska se on helpompaa?
Voiko leikata vain ikkunoiden ympäriltä? Tuleeko niistä hyviä sitten?

sunnis
Jos ikkunat ovat hyvin eri korkeudella suhteessa perustukseen, on selvää, että se voi näyttää oudolta, halutaanhan talon julkisivun olevan tasainen ympäriinsä.

Luulen, että olisi parempi leikata aukko kellari-ikkunoiden ympärille.

• Tykkään
Dilato
  • Laddar…
Hammare&Spik Hammare&Spik sanoi:
Voiko sen veistää vain ikkunoiden ympäriltä? Tuleeko siitä hyvä niin?
Kyllä voi, tein niin talossani kun paneloin sen uudelleen. Näyttää kuitenkin todella rumalta, joten saa sitten valita, mihin haluaa keskittyä. :D Seinän kellari-ikkunan kanssa tein viimeisenä, enkä ajatellut sitä ollenkaan, kun aloin laittaa paneelia talon toiselle puolelle useita vuosia aiemmin. :rolleyes:

Dalbotant Dalbotös sanoi:
Ja det kan man, gjorde det på mitt hus när jag panelade om. Ser för jävla illa ut dock så man får väl välja vad man vill fokusera på. :D Väggen med källarfönstret var den sista jag gjorde och tänkte inte alls på den när jag började sätta panel på andra sidan huset flera år tidigare. :rolleyes:
Onko sinulla mitään kuvaa siitä, kuinka pahalta se voi näyttää? ;)

Ikkunoita voi joutua käyttämään evakuointiin tulipalon sattuessa. Tämän varmistaisin että se korjataan, tavalla joka myös näyttäisi siistiltä.

B BlueX sanoi:
Ikkunoita saatetaan joutua käyttämään poistumiseen tulipalon sattuessa. Tuon asian haluaisin ehdottomasti varmistaa, että se korjataan, ja että se näyttää myös siistiltä.
Miten?
Vaihtoehtona on tehdä koko seinä uudestaan? Kun sääntö seinän takana on liian alhaalla? :(

Hammare&Spik Hammare&Spik sanoi:
Kuinka niin?
Vaihtoehto on tehdä koko seinä uudestaan? Sittenkö ranka takana on liian alhaalla? :(
Ehkä tehdä osan seinästä uudestaan, ikkunan yläpuolella ja hieman jokaisella puolella ikkunaa. Näyttää olevan ikkuna suoraan yläpuolella, joten se rajoittaa määrää seinäpaneelia, joka täytyy ottaa alas.

Pitäisi voida laittaa uusi ranka, esimerkiksi lauta joka on 145-170 mm leveä, olemassa olevan rangan yläpuolelle. Kiinnitä uusia ja olemassa olevia rankoja yhteen. Sen jälkeen sahaa pois olemassa oleva ranka ja sahaa uusista rangasta osa ylös. Ehkä se riittää.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.