Olen etsinyt tietoa tästä aiheesta täällä foorumilla ja vähän sieltä sun täältä, mutta olen saanut vain tyyppivastauksia kuten "vaikeaa" ja "ajattele ennen kuin teet", mutta olen täysin varma, että voin jälleen saada apua teiltä Foorumilla.

Yleinen kysymys on, kuinka tehdään tuuletettu ilmarako kun asennetaan uusi eristys taloon, joka on rakennettu ilman ilmavälejä ja jossa eristeenä on käytetty sahanpurua.

Minun tapauksessani kyseessä on -32 rakennettu talo, jossa on rikottu katto, joten suuren osan yläkerran ulkoseinästä muodostaa katon jyrkkä osa. Parissa paikassa on kylmiä vaatekomeroita, jotka tulevat todella kylmäksi talvella ja käytännössä jäähdyttävät koko yläkerran. Haluaisin siis asentaa uutta ja paksumpaa eristystä. Haluaisin siis saada ilmavälin aivan katteen viereen. En kuitenkaan osaa laskea, kuinka saan sen tuulettumaan. Alareunaan tarvittaisiin aukko "kattopidennykseen" ja yläreunaan tarvittaisiin avoin kanava vintille. Onko teillä joitain ehdotuksia, kuinka minun tulisi edetä, vai olenko ajatellut väärin ja tehnyt asiasta turhan monimutkaisen (ei olisi ensimmäinen kerta ;))?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.