Aluksi ajattelin palkata yrityksen tasoittamaan kaikki seinät ja sitten maalata ne...
Mutta koska olen kaatanut pari seinää ja huomannut, että tapetin takana näyttää olevan erilaisia levymateriaaleja, olen alkanut miettiä, jos laittaisi remonttikipsiä kaikille seinille.
Mikä olisi parasta tässä tapauksessa, repiä nykyinen levy tapetin takaa pois hirteen asti ja kiinnittää kipsi suoraan siihen, vai antaa vanhojen levyjen ja tapetin olla paikallaan ja laittaa kipsilevyt niiden päälle?
Levyjen takana tapetan käsittää tretex sekä 6mm kipsi sen päällä.
Ajattelin siinä tapauksessa purkaa kaikki tämä raakalautaan saakka ja laittaa tavallinen 13mm kipsi (halvempi kuin 6), tasoittaa ja maalata?
Jos ei ole ihan hemmetin vaikeaa vain repiä pois rotgipsen niin tekisin sen varmaan, ainakin yrittäisin pitää tretexin jäljellä ulkoseinillä (sillä on kuitenkin jonkinlainen eristävä vaikutus).
Ja jos tretex on jäljellä, varoisin laittamasta rotgipsiä, koska se murtuu helposti, tavallinen kipsilevy käy hyvin.
Mutta tietysti on mahdollista repiä pois myös tretex, jos haluat tehdä sen.
Hei, minulla on samanlainen ongelma kuin klockan8.
Aion raikastaa olohuonetta ja minulla on kolme seinää, joissa on tretex (neljännessä on masonit).
Kysymykseni koskee, mitkä ovat perustelut kipsilevyjen asentamisen puolesta ja vastaan.
Jos valitsen kipsilevyt... minkä minun pitäisi valita? 6 vs 13 mm? Mikä on rotgips?
Jos päätän pitää tretexin... täytyykö minun käyttää pohjamaalia?
ja lopuksi tapettikysymys... kuinka paljon ja miten rakenteesta täytyy repiä pois
/ odotan innolla vastauksia "elämän" kaikkiin kysymyksiin ;-)