Moi, olen käynnissä kylpyhuoneremontin/kunnostuksen kanssa huoneistossani, joka sijaitsee vuosisadan vaihteen (1905) talossa. Olen nyt täysin purkanut vanhan. Olen tutkinut lattiaa katsoakseni mahdollisuuksia laskea viemäriputket alemmaksi, jotta meiltä vältyttäisiin kylpyhuone, jossa on jättikynnys (kuten aiemmin oli). Emme koske taloyhtiön runkoputkeen, ja tämä sijaitsee sellaisessa korkeudessa, että pyöreän loven tekeminen keskelle palkkia ei tule kysymykseen, koska se johtaisi laskuvirheeseen.

Kysymykseni on, voiko tehdä pienen loven yläpuolelle ja tyytyä vahvistamaan vanerilla sivuista? Minusta tuntuu huonolta tehdä lovea yläpuolelle pyöreän sijaan, mutta voisiko se toimia?

• Vanhan talon kylpyhuoneremontti; kuva näyttää viemäriputken lähellä lattiaa, viivain vieressä mittojen tarkistamiseen.
  • Putkiston liitos kylpyhuoneremontissa, mittatikku näyttää korkeuden; maalattia täynnä soraa ja kappaleita, taustalla mustia jätesäkkejä ja punainen ämpäri.
  • Rakennusprojekti käynnissä; esillä avattu lattiarakenne ja esiin kaivettu viemäriputki. Ruosteista putkea ja kaivettua maaperää ympärillä.
  • Kylpyhuoneremontti vanhassa kerrostalossa; lattia avattu ja esillä putket ja johdot, keskeneräinen tila.
Leikkaa kuviosahalla hieman ja katso, takertuuko kiinni...
Ei, leikki sikseen. Ymmärrän, että mietit asiaa.
22 mm vaneri, liimaa ja kiristä läpivievällä kierrevarrella ehkä.

Voit aina vahvistaa liimaruuvattulla säännöllä esimerkiksi 70 tai 90 säännön alla mikä mahtuu molemmilta puolilta. Liimaruuvatat siis pituussuunnassa molemmilta puolilta loven ympärillä.

Kyllä, se mitä haluan tehdä myös, mutta onko se hyväksytty myös ylimmän osan aukon kohdalla eikä reikien kohdalla?

Niinpä. Välipohja on osa taloa, eikä siihen pidä kajota ihan miten sattuu. On varmasti mahdollista sekä porata että sahata palkkeihin jossain määrin. Mutta jotta olisit turvallisella puolella, sinun tulisi varmistaa, ettet aiheuta vahinkoa rakenteeseen ilman mustaa valkoisella siitä, että se toimii.

Kuten ymmärsin, sinun täytyy kutsua paikalle konstruktör, koska silloin he antavat jonkinlaisen "todistuksen"? Olen itse insinööri, joten olen tottunut laskemaan kuormitustapauksia ja palkkeja, mutta minun on vähän vaikea ymmärtää, miten se voidaan tehdä talossa vuodelta 1905, jossa todennäköisesti kaikki mahdolliset rakennepiirustukset ovat olemattomia.
Omasta mielestäni pitäisi siis olettaa, että palkin kantavuus, taivutusjäykkyys ja mahdollinen kiertojäykkyys on vahvistettava siten, että se on toimenpiteen jälkeen kaikilta osin yhtä hyvä tai parempi.

S senegym sanoi:
Kuten ymmärsin, sinun on otettava mukaan suunnittelija, koska he antavat jonkinlaisen ”todistuksen”? En ole itse insinööri, joten olen tottunut laskemaan kuormituksia ja palkkeja, mutta minun on hieman vaikea ymmärtää, kuinka se tehdään talossa vuodelta 1905, jossa luultavasti kaikki mahdolliset rakennuspiirustukset puuttuvat. Mielestäni lähtökohtana pitäisi olla, että palkin kantavuus, taivutusjäykkyys ja mahdollinen kiertojäykkyys on vahvistettava siten, että interventioiden jälkeen ne ovat yhtä suuret tai suuremmat kaikissa näissä tekijöissä.
se ei todennäköisesti ole vaarallista spontaanisti. Mutta aikanaan he ovat luultavasti jättäneet viemärit upottamatta lattiaan. Todennäköisesti välttyäkseen arvaamasta

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
senegym
  • Laddar…
Voin myös mainita, että vanha asennus oli todennäköisesti enemmän: ratkaise tämä niin, että meillä on wc suihkumahdollisuudella, kohtuulliseen hintaan enemmän kuin: ratkaise tämä mahdollisimman tyylikkäästi, jotta saamme hyvän käytännöllisen kylpyhuoneen.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.