Hei!

Minua kiinnostaa, mikä on ylös- ja alaspäin Allmoge- kattolistassa, suora puoli vai pehmeämpi puoli - kumpi kuuluu ylöspäin? Vai onko sillä merkitystä? Miksi?

Kattolista on ResizeImage.aspx

Viimeksi muokattu:
Pieni pyörylä "magen" pitäisi itse asiassa olla alaspäin, eli päinvastoin kuin kuva näyttää.

Laittaisin sen kuten se on kuvassa, koska uskon, että se on tyylikkäin. Luulen, että skal on väärä sana koskien miten se käännetään. Pidä sitä paikallaan ja katso, mikä näyttää parhaalta.

Erik

Onko kyse vain estetiikasta, vai onko olemassa historiallisia tai käytännöllisiä perusteluja toisen tai toisen puolesta?

Ola78
Se on luultavasti vain makuasia, miten haluat sen. Meidän talo on 20-luvun alusta ja siellä on listoja, jotka muistuttavat kuvassasi olevaa ja ne ovat samoin kiinni. Valitse se, mistä pidät.

Go4it sanoi:
Onko se vain esteettinen asia, vai onko olemassa historiallisia tai käytännöllisiä argumentteja yhden tai toisen puolesta?
Kansantyyliin tehty kattolista yrittää jäljitellä klassista kattostukkia. Siinä seinä päätetään profiililla, jota seuraa kaari kattoa kohti. Listasi pieni kaarevuus pyrkii jäljittelemään tätä.

Mutta listasi on niin pieni, ettei sillä ole varsinaisesti merkitystä, mihin suuntaan sen käännät. Tee kuten muut sanovat ja käännä se siihen suuntaan, jonka mielestäsi näyttää parhaalta. Koristeelliset stuktuurit ovat joka tapauksessa vain koristeita. :)

Minulla on jatkokysymys liittyen tuohon tyyppiin listoista. Miten ne oikeastaan pitäisi sahata, jotta ne sopisivat yhteen nurkissa?

• Tykkään
frenberg ja 1 muu
  • Laddar…
byggankan sanoi:
Minulla on jatkokysymys tuohon tyyppiseen listoihin liittyen. Miten ne pitäisi oikeastaan sahata, jotta ne sopivat kulmiin?
Kulmasahalla sahataan, laita lista kulmasahaan kuten se tullaan asentamaan kattoon, niin se menee oikein, mutta se voi vaatia muutaman yrityksen ennen kuin sen saa kohdalleen :P
Olen käyttänyt styroksilistoja meidän talossa, ostettu Bauhausista yhdessä yksinkertaisen kulmadassissa, joka on helppo käyttää, kaikki listat tulevat oikein.

• Tykkään
_daniel
  • Laddar…
Kyllä, ymmärrän, että pitäisi jiirisahata, mutta mikä kulma sen pitäisi olla. Testailimme paljon, mutta se ei koskaan mennyt oikein.

Jos kulma on 90 astetta, sahaat 45 astetta. Tärkeää on, miten pidät listaa laatikossa. Sen pitäisi olla samassa asennossa kuin se on katossa.

Erik

Ei toimi 45 asteen kulmassa noiden listojen kanssa, koska ne eivät ole suoria vaan työntyvät seinästä, kun olemme testanneet niitä, ne ovat tarvinneet kahden kulman viilauksen toisin kuin jalkalistat ja ikkunalistat, joissa listat istuvat tasaisesti seinää vasten.

Jos kyseessä on normaali huone, jossa on 90 astetta kaikissa kulmissa, vakuutan, että 45 astetta on oikea kulma. Ongelma on varmasti siinä, että olet asettanut sen väärin jiirilaatikkoon. Jos kyseessä on vinokatto, siitä tulee kuitenkin hankalampaa. Ota pala listaa ja pidä sitä paikallaan kulmassa katto-seinä. Pidä sitten viivoitinta tai vastaavaa kulmassa seinä-seinä niin, että se jakaa kulman keskeltä. Silloin voit tähdätä ja piirtää listaan, jotta saat selville, miten sen pitäisi olla jiirilaatikossa. Jos kulma ei ole tarkalleen 90 astetta, syntyy eri kulma, mutta molemmissa paloissa tulee aina olla sama kulma.

Erik

Ola78
Kuinka gerata kattolistat on kuvattu aikaisemmassa keskustelussa sivulla 2, jossa matiasp on tehnyt hyvän taulukon kulmista kun sahaa jiirisahalla. Kulma ei ole 45 astetta, kuten voisi luulla, vaan 35,3 kulma ja 30 asteen kallistus terälle, jos huoneen kulma on 90 ja lista on 45 asteen kulmassa seinän ja katon välillä. Tee muutama koepala, jotta voit tähdätä oikein, on hieman hankalaa saada kaikki oikeaan suuntaan, kun työstät.

Kyllä, juuri noita kulmia olin etsimässä. Olemme kokeilleet jonkin verran, mutta emme ole onnistuneet siinä. Kiitos paljon.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.