Normaalia sisäseinälle on asentaa harvalauta ensin kattoon ja sitten hammarnd, johon kiinnitetään seinäkoolaukset.

Matti_75 Matti_75 sanoi:
Normaalia sisäseinälle on, että ensin asennetaan kattopaneelit ja sitten rankarunko, johon kiinnitetään seinäpellit.
olisi ehkä pitänyt olla selkeämpi. Se on ulkoseinä.

S Stureparken sanoi:
Onko tämä oikea tapa kiinnittää seinäsäännöt makaavaan kattopalkkiin?

[kuva]
Vaikuttaa ihan ok, mutta minä vetäisin punaisen palkin ulos niin, että se linjaa nurkan kanssa.

Joo, se on ok, mutta vedä ne ihan harjaan asti. Ainoa ongelma, jonka voit kohdata, on jos aiot rakentaa seinälle lisää koolauksia sisäpuolelle, jolloin sinulla ei ole mitään, mihin kiinnittää sisäkatto. Sen voi ratkaista naulaamalla sinne vielä yksi koolaus kattopalkkiin, kuten sinä kutsut sitä.

Matti_75 Matti_75 sanoi:
Joo, se on ok, mutta vedä ne ylös harjaan asti. Ainoa ongelma voi tulla, jos aiot rakentaa seinään lisää koolauksia sisäpuolelle, jolloin et saa mitään, johon kiinnittää sisäkattoa. Tämä voidaan ratkaista naulaamalla toinen kisko kattopalkkiin, kuten kutsut sitä
jo, mutta koska minulla oli sama kysymys kuin TS, mutta terassille :D

D Datagubben sanoi:
joo, mutta koska minulla oli sama kysymys kuin TS, mutta terassia varten :D
En oikein ymmärrä, mitä tarkoitat?

Matti_75 Matti_75 sanoi:
En oikein ymmärrä, mitä tarkoitat?
Anteeksi, vastasin ja lainasin väärässä ketjussa.

Ei! Ulkoseinä tulisi tukea ylhäältä vaakasuoralla palkilla (liitospuu), luoden yhtenäisen kehyksen. Kattopalkit ovat ylimitoitetut, ellei ole käytettävissä olevaa ullakkoa. Nämä palkit tulisi asentaa niin sanottuun ilmapalkkiin, upotettuna kantavaan seinärunkoon, mikä varmistaa erittäin vahvan kattorakenteen. Toinen vaihtoehto on alusta-rakenne.

Rakenteen ristikkäiset palkit, joissa punaiset ja valkoiset osat, kuvaavat kantavan seinämän liitoksia.

Huomaa, että yllä olevassa rakenteessa kattopalkit, jopa ilman spiksejä tai scruweja, kantavat merkittäviä kuormia. Liittimet kiinnittävät vain rakenteen eivätkä lainkaan ole alttiina leikkauskuormille.

• Haha
Jansson69
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.