Olen rakentanut puutarhapenkin ja pöydän painekyllästetystä puusta. Se tulee olemaan ulkona ympäri vuoden. Olisi mukavaa voidella umpeen kaikki ruuvinreiät jne., mutta en tiedä, mitä kittiä voin käyttää. Näyttää siltä, että puukitti on tarkoitettu vain sisäkäyttöön. Voiko sitä silti käyttää? Olen myös huomannut joitakin halkeamia puurakennuksen julkisivussa, voinko siinä tapauksessa käyttää tavallista puusepänkittiä siihenkin?

• Tykkään
Cheerbabe
  • Laddar…
Ne kokeilut, joita olen nähnyt, ovat kestäneet huonosti. Ulkopuutavara vaihtelee sen mukaan, kuinka kosteaa se on, ja kitti ei tee sitä vaan irtoaa.

Ulkoliima ja sahanpuru?

Itse olen ruuvannut irti yhden ruuvin kerrallaan ja korvannut liimatuilla puutapeilla. Eihän siitä näkymätöntä tulekaan.

/ATW

• Tykkään
Cheerbabe
  • Laddar…
Kyllä, sellaista ei voi tasoittaa ja saada pysymään.

• Surullinen
Kristina J
  • Laddar…
Julkisivun voi saumata saumamassalla (tarkista, että se on tarkoitettu ulkokäyttöön). Jos haluat piilottaa ruuvit, sinun on täytettävä ne puutapeilla.

• Tykkään
Cheerbabe
  • Laddar…
Kokeile ikkunakittiä?

• Tykkään
guggen
  • Laddar…
A ArneTW sanoi:
Ne yritykset, joita olen nähnyt, eivät ole kestäneet hyvin. Ulkokäyttöön tarkoitettu puu vaihtelee kosteuden mukaan, ja kitti ei tee niin ja irtoaa.

Ulkoliiima ja sahanpuru?

Itse olen ruuvannut pois yhden ruuvin kerrallaan ja korvannut liimatuilla puutapeilla. Ei olekaan näkymätön.

/ATW
Oi miten edistyksellistä, mutta varmasti siistiä! Kiitos, nyt tiedän, että tavallista kittiä ei pidä käyttää. Kiinnostavaa liima ja sahanpuru, mutta silloin luulen, että se saa silti olla hyvä sellaisenaan.

T topmount sanoi:
Julkisivun voit saumata saumausmassalla (tarkista, että se on tarkoitettu ulkokäyttöön). Jos haluat piilotetut ruuvit, voit tulpata ne puutulpilla.
Eikö voisi käyttää saumausmassaa myös ruuvien piilottamiseen?

• Tykkään
Cheerbabe
  • Laddar…
Vanha klassikko vanhoissa taloissa on joko oikea ikkunakitti tai vanhanaikainen tasoite, joka koostuu sahanpurusta ja pellavaöljystä (mahdollisesti vähän liitua myös).

I Interista88 sanoi:
Kokeile ikkunakitillä?
Tekisin sen mielelläni, jos olisi joku, joka on kokeillut aiemmin ja saanut hyviä tuloksia.

K Kristina J sanoi:
Tekisin sen mielelläni, jos joku olisi kokeillut aiemmin, hyvällä tuloksella.
Minulla on vanhanaikainen versio. Toiminut hienosti jo 10 vuotta ainakin.

G guggen sanoi:
Vanha talojen klassikko on joko oikea ikkunakitti tai vanhanaikainen kitti, joka koostuu sahanpuruista ja pellavaöljystä (mahdollisesti myös vähän liitujauhetta).
Vai niin, onko ikkunakitti hyväksi todettu? Mitä on sahanpuru? Onko se sahauspölyä? Siinä tapauksessa voisin ehkä kokeilla sitä.

Horisontaalinen puupinta, joka on tarkoitus jättää taivasalle, ei voi tasoittaa kestävästi.

K Kristina J sanoi:
Tekisin sen mielelläni, jos joku olisi kokeillut aiemmin, hyvällä tuloksella.
Töissä kitään myös itse ikkunapokan naarmut tai reiät kitatessamme. Muutenhan ei muuta kuin kokeilla tavallisella puupalalla, kirjata ruuvi sisään ja tasoittaa päälle (y)

• Tykkään
Cheerbabe ja 2 muuta
  • Laddar…
P
Edellinen talomme rakensimme uudeksi.. vaakapaneeli halkesi paikoin kun se kuivui vähitellen, käytimme Nordsjö målarfog halkeamissa ja maalasimme sen jälkeen päälle, toimi erinomaisesti!

Putkilossa lukee, että sitä voidaan käyttää ulkona, mutta se tulisi maalata heti.

Terveisin Patrik

• Tykkään
Cheerbabe
  • Laddar…
P Patrik.L sanoi:
Meidän edellinen talomme rakensimme uudeksi.. vaakapaneli halkeili paikoitellen, kun se kuivui vähitellen, käytimme Nordsjö målarfog -massaa halkeamissa ja maalasimme sitten päälle, toimi erinomaisesti!

Tuubissa lukee, että sitä voi käyttää ulkona, mutta pitäisi maalata heti.

Ystävällisin terveisin Patrik
Kiitos vinkistä

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.