Hei,
Suunnittelen kevääksi suurempaa ulkokeittiön rakentamista. Keittiöön tulee noin 3,5 m pitkä penkki betonilevyllä. Penkin alle haluan muutamia kaappeja ovilla. Suunnitelmana on rakentaa tukirakenne puutavarasta. Mitä tulee luukkujen ja etupuolen verhoiluun, harkitsen tilata laserleikattua peltiä, ruostumatonta terästä, cortenia tai maalattua.

En ole erityisen taitava pellin kanssa. Enkä saranoidenkaan. Alla olen tehnyt joitain nopeita periaatteellisia luonnoksia, jotka osoittavat suunnilleen, miten sen voisi näyttää. En kuitenkaan tiedä, miten se pitäisi ratkaista saranoilla.

Haluaisin, että saranat olisivat sisäpuolella ja mahdollisimman vähän näkyvissä. Luukun kiinnittäminen voisi tapahtua laserleikatuilla rei'illä ja tyylikkäillä ruuvinpäillä ulkopuolella. Saranoiden toinen osa voisi kiinnittyä pilarin taakse pellin taakse.

Voisiko joku antaa vinkkejä tähän? Vai onko se yksinkertaisesti huono idea?

Laserskurna dörrar av plåt och fast plåt på skiss för uteköksprojekt.

Laserskärning suunnitelma ulkokeittiön oven ja rungon kiinnitykselle, jossa teräslevy ja puinen runkotanko.

Paras vastaus

Pianonsarana, ehkä?

K Kurtivan sanoi:
Pianorauta, ehkä?
Ajatus on tullut mieleeni. Ehkä kiinnittää ruostumattomilla niiteillä.

Ostaako pitkää pianorautaa ja leikkaa itse vai pitääkö löytää oikea pituus?

Nyt läpät on tilattu. Tulee 3 mm cortenlevyä, jossa on hieman vahvemmat ruostumattomat pianosaranat. Paikallinen sepänpaja leikkaa läpät ja hitsaa saranat kiinni. Palaan tuloksiin myöhemmin keväällä.

• Tykkään
Kurtivan
  • Laddar…
Hei! Olen itse rakentamassa ulkokeittiötä. Olen todella kiinnostunut siitä, miten keittiösi lopulta syntyi. Jaa mielellään kuvia ja vinkkejä.

T Turcicci sanoi:
Hej! Står själv inför att platsbygga utekök. Är jätteintresserad av hur ditt kök blev tillslut. Dela gärna med dig bilder och tips.
Hei,
Kiva että kysyt. Siitä tuli todella hyvä. Olemme nyt kolmantena kautena ja Corten ovet olivat loistava ratkaisu. Ne kaunistuvat vuosi vuodelta.

Meillä on pergola, jossa on kangas kesällä. Talvella se on täysin avoin ja täysin lumen peitossa.

• Puinen pergola, jossa on Corten-teräksisiä kaappeja ja baaripöytä; ulkona näkymä järvelle ja puita taustalla.
  • Ulkokeittiö puupergolan alla, jossa on Corten-teräksiset kaapit. Näkymä järvelle ja ympäröivään maisemaan. Puu- ja rottinkituoleja pöydän ympärillä.
  • Kaksi valkoista kaappia pergolan alla puuverhoilulla, puurakenteita ja terassipöytä edessä.
  • Puisinen pergola, jossa on metallinen sisäseinä ja puupaneelilla peitetyt ovet. Pergolan katossa on säteilylämmittimiä.
  • Ruosteinen Corten-levyinen ovi ja valkoinen Bosch-astianpesukone keittiössä, ikkunan edessä sijaitsevalla tasolla.
  • Corten-teräksinen kaappi, jossa on metallinen vedin ja betoninen taso. Taustalla viherkasveja ikkunan läpi.
  • Ulkokeittiö rannalla, jossa on puiset kalusteet, Corten-teräsovet ja kauniit näkymät merelle.
  • Ulkokeittiö corten-teräksestä valmistetuilla kaapeilla, grilli ja puinen pöytä, taustalla kiviaita ja kesäinen puutarha.
  • Pergola, jossa on avonainen katos, pihakalusteita ja tuolien ympäröimä grilli, taustalla vehreä puutarha.
  • Puinen pergola hiekkarannalla, jossa on kaksi tuolia ja pöytä. Taustalla vihreitä puita, edessä hiekkainen maa-alue ja pari sandaalia.
  • Rakastan
Claes Blåe
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.