Har lite huvudbry över hur jag ska få snyggt avslut på kakel i halvförband på kortsidan av köksbänken. Kaklet ska bara gå fram till kanten på bänkskivan. Det är totalt EN kakelskiva som kommer behöva ha en kapad kant längst ut (platsen cirklad på en bild längre ner), men mitt handlag med kakelskäraren är inte det bästa så det blir inte helt snygga kanter.

det optimala hade ju varit om jag hade haft en halv kakelskiva att peta in där, men icke.
kantprofilerna i plast eller aluminium är jag tyvärr allergisk mot, och dessutom så täcker de väl inte något av kanten utan de hamnar väl bara kant i kant?

så då är jag istället inne på kakellist i trä, men de jag hittat är på tok för stora för min smak! 55 mm breda verkar vara minimum, och jag hade nog velat ha max 30 mm.

har också kikat på bröstlister, men där är istället problemet att falshöjden verkar ligga kring 13 mm och mina plattor är bara 6 mm tjocka.

den generella stilen på köket kaklet är i är funkis möter lantkök. tips mottages varmt!
Seinälaatoitus keittiön työtason päädyssä, laattalevyt kiinnitetty sinisellä teipillä, kohta merkitty vaaleanpunaisella ympyrällä. Valkoinen keittiön laatta puolikuviolla vihreällä seinällä, pyöreät aukot sähköpistorasioille, puinen työtaso pölyinen.

Viimeksi muokattu:

Paras vastaus

Etkö voi vetää tavallista sauma-ainetta 45 asteen kulmassa laattojen ja seinän väliin lopetukseksi?

olen miettinyt sitä, mutta tuntuu siltä, ettei se peittäisi reunaa kovin hyvin? olisin mieluiten halunnut jotain, joka olisi peittänyt reunaa 5-10mm

njäe se ovat juuri sellaisia joista en pidä. kirjoitin siitä aloitusviestissä.

nyt ajattelen, että minulla on laattoja riittävästi harjoitellakseni tekniikkaani hieman lisää, niin voin ehkä saada hyväksyttävän reunan, ja sitten käännän sen sisäänpäin seuraavaa laattaa kohti sen sijaan, että pitäisin sen reunan ulompana....

• Tykkään
Orran_3
  • Laddar…
Jos et onnistu, on varmaan parasta ottaa mukaan fredagsfika ja muutama platta lähimmälle kaklarille ja saada se tehtyä siististi siellä.

Jos haluat käyttää rintalista-vaihtoehtoa ja sinulla on pääsy sähkökonehöylään, voit höylätä rintalistan takapuolen saadaksesi oikean paksuuden huulille.

R Robert-san01 sanoi:
On myös erittäin ohuita listoja, jotka ovat muotoiltu L-kirjaimena. Me laitoimme sellaisen keittiöön, eikä se häiritse.

[linkki]
tuo ei ollut ollenkaan huono! pitää katsoa, mistä sen voisi löytää...

• Tykkään
Originalmannen
  • Laddar…
MrJay
major_tom major_tom sanoi:
tuo ei ollut ollenkaan huono! katsotaan mistä se voisi löytyä...
Löytyy Bauhausista, minulla on itselläni sellaiset harjatusta alumiinista.

J
vähän myöhässä vinkki, onhan olemassa kaakeleita, joissa on puolilaattoja, myös kulmalaattoja jne. - niin tehtiin ymmärtääkseni usein ennen...

Käytin Gysingen kaakeleita keittiöön, heillä oli puolilaattoja. Ei olisi taloudellista suuremmille alueille, mutta keittiössä kaakelimateriaalikustannukset eivät yleensä ole niin valtavat verrattuna kaikkeen muuhun...

joo se on valitettavasti vähän myöhäistä nyt. tiedän, että se on olemassa, mutta se olisi luultavasti ollut budjetin ulkopuolella kuitenkin. olen nyt etsinyt vähän sileää kiiltävää 7.5x15, jonka paksuus on 6 mm, mutta se ei ole ollut täysin helppoa ja en ole löytänyt, että niitä myytäisiin yksittäin, ellei se ole tyyliin kuten gysinge tai byggfabriken, mutta epäilen, että ne toimisivat yhdessä sen laatan kanssa, joka minulla nyt on.

• Tykkään
Jon Jon
  • Laddar…
Missä asut? Puulista sopivassa koossa ja puulajissa ei vie monta minuuttia tehdä puusepänverstaassa tai hyvin varustetussa kotiverstaassa. Itse asiassa se voidaan luultavasti tehdä vain pöytäsahalla ainoana työkaluna.

Äänestän latexfog ja valkoinen snickerifärg.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.