Hei!

Minulla on meneillään ensimmäinen remontti ja yritän tehdä suurimman osan itse, pelottavaa ja todella hauskaa. Minulla on noin 3,5 neliömetrin keittiö, joten sen suunnittelu on ollut todellinen haaste, mutta olen nyt loppuvaiheessa ja olen melko tyytyväinen. Olen kuitenkin jumissa avointen hyllytason ja muutamien avointen "hyllylaatikoiden" kiinnittämisessä, jotka ajattelin rakentaa keittiökaappien alle, joten tässä tulee koko joukko (todennäköisesti turhan varovaisia) kysymyksiä, ennen kuin uskallan aloittaa.

Keittiösuunnitelma: yläsäilytysratkaisut, avoimet hyllyt (250 x 900 mm) ja liesituuletin vasemmalla, avoimet hyllyt oikealla. 3D-keittiösuunnitelma, jossa on avohyllyt, IKEA-kaapit ja liesituuletin pienen keittiötilan nurkkauksessa. Kolmiulotteinen keittiösuunnitelma, jossa näkyy hyllyt, kaapit ja tuuletin; osa pienestä keittokomerosta.

Avoimien hyllytasojen osalta ajattelin, että voisin ruuvata hyllynkannattimet/listat päihin ja mietin, toimiiko se, olisi mukava välttää rumia kannattimia.
- Ajattelin hyllytasot vanerista, männystä tai mdf:stä. Olen katsonut sagulatoria, kaikki pitäisivät toimia, mutta otan mielelläni vastaan varoituksia, jos teillä on niitä.
- Aion lakata keittiön ovet, hajoanko eroon, jos en lakkaa hyllytasoa vaan maalaan itse?
- Vasemmalla ruuvaa suoraan ikea-runkoon (metod+peitelevy=2x16mm), vaihtoehtoisesti ruuvi ja mutteri?
- Oikealla ruuvaa suoraan kevytbetoniseinään essve-kevytbetoniruuvilla. Pituussuosituksia?
- Mitä tarvitsen listojen mittoihin ja materiaaleihin? Ja kuinka monta ruuvia per lista?
- Haluaisin hyllyn alimmaksi samalle tasolle kuin yläkaappien alapuolella olevat hyllyt, mutta siellä on tuuletin vasemmassa reunassa. Riittääkö lyhyemmät ruuvit (lista+10mm?), voinko kompensoida useammilla ruuveilla kuin muissa hyllytasossa, joissa voi olla pidemmät ruuvit?

Yläkaapit ajattelin kiinnittää IKEAn metod ripustuslistaan, mutta pelkään, että ne putoavat, kun seinät ovat melko huonot... Toimiiko kevytbetoniruuvi tässä vai tarvitaanko jonkinlaista kemiallista kiinnitystä? Kuinka tiheästi ruuvit tulee asettaa?

Yläkaappien alla olevat hyllylaatikot haluan myös kiinnittää mahdollisimman huomaamattomasti. Niissä on posliinia, joten pelkään, että ruuvit eivät riitä, koska niistä tulisi niin lyhyitä, kaapit ovat enintään 30 mm paksuja yhdessä. Kestävätkö yhdistämisbeslagit vetovoimia (ajatellen vaihtoehtona ruuvi ja mutteri kahdella litteällä päällä)? Kulmat aivan seinää vasten?

Kiitollinen kaikesta avusta! Yritän ajatella kaikkea, ja kuten sanottu, tämä on ensimmäinen kerta, kun remontoin, haluan varmistaa, että se kestää, siksi kaksinkertaiset henkselit ja kolminkertaiset vyötärökysymykset, hehe.

Viimeksi muokattu:
S
Listat hyllytason alapuolella ovat hyvä idea. Niitä voi asentaa myös taakse, mikä vähentää taipumista.

Asenna levy oikealle seinälle, johon kiinnität tukilistat. Sinulla ei ole riittävän hyvää tarkkuutta kevytbetoniseinän tulppareikien kanssa, jotta voisit kiinnittää tukilistat suoraan seinään.

• Tykkään
klarken
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.