Hei!

Olen pohtimassa erästä asiaa.

Eikö ole todella typerää naulata ulkopaneeli läpi rima- ja seinäsäännön?

Silloin on naula, joka menee täysin ulkoa sisälle seinäsääntöön?

Mitä mieltä olette siitä?

Kiitos vinkeistä.
 
  • Rakenteen poikkileikkaus: sisältää vaakapaneelit, spikläkt, ilmakuilu, tuulensuoja, eristekerros, pystyrunko, lämpöeristys, höyrysulku ja seinän sisäverhous.
Tein luonnoksen.
 
  • Diagrammi seinärakenteesta, jossa on tuulensuojalevy, naula, naulausrima, paneelilauta ja pystytolppa näkyvillä.
Miksi se on tyhmää? Paneeli on varmaankin naulattava tietyllä pituisilla nauloilla, jotta se pysyy kunnolla paikoillaan?
 
  • Tykkään
thomas33
  • Laddar…
Siksi, koska silloin on naula, joka menee koko matkan seinäsääntöön asti.

Kun naula kylmenee -20 ja lämpenee +20, kosteus hiipii sääntöön.

Se tuntuu täysin tarpeettomalta.

Istuisiko yhtä hyvin, jos paneeli olisi vain naulattu spikläkt:ään, arvaan.

Onko kukaan samaa mieltä kanssani?

mvh
 
Kosteus on ilmassa. Ilma ei tule sisään siinä määrin reiästä, jossa naula on.
 
  • Tykkään
swealp
  • Laddar…
Staffans2000
Nyt olet keksinyt ongelman, jonka olemassaolosta kukaan muu ei tiennyt!
Jatka vain!

Staffan
 
  • Tykkään
Mach77777 ja 4 muuta
  • Laddar…
Ostin lyhyempiä spikar, joten nyt en tee enemmän reikiä kuin tarpeen =)
 
  • Gunnebo-mainos oikeasta ja väärästä panelinaulasta. Kuvassa näkyy vertailu pitkästä ja lyhyestä naulasta puupaneelissa.
Staffans2000
Kaikki tulevat autuaaksi omalla uskollaan!
Swealps hypoteesi toimii varmasti hyvin sekin.
Nail Them!

Staffan
 
  • Tykkään
swealp
  • Laddar…
Tomture61
Nyt minulla on pystysuora paneli rakentamisessani.
On 28 mm ohut vaakasuora, 21 x 145 paneli, joka on naulattu 50 mm galvanoiduilla lankanauloilla.
Ei tule irtoamaan, lupaan ;)
 
  • Tykkään
swealp
  • Laddar…
swealp swealp sanoi:
Ostin lyhyempiä nauloja, joten en tee enää enempää reikiä kuin on tarpeen =)
Kyllä, se osa naulasta, joka menee kipsiin, eristykseen tai mihin tahansa, mikä ei "kiinnity", ei tee mitään hyötyä.
 
  • Tykkään
mellanmjolk ja 1 muu
  • Laddar…
swealp swealp sanoi:
Ostin lyhyempiä nauloja, joten nyt en tee enempää reikiä kuin tarpeellista =)
Ymmärsin sen niin, että sinulla oli pystyssä koolingit kiinnitettynä sääntöjen ulkopuolelle? Siinä tapauksessa ongelmaa ei synny.
 
  • Tykkään
swealp ja 1 muu
  • Laddar…
Hei!
Joo, pystylauta kiinnitetty sääntöjen ulkopuolelle.

Mutta koska naulat olivat tyyliin 70mm, ne menivät kokonaan sääntöihin asti, aivan turhaan.

Nyt kun on 50mm nauloja, niin kiinnitän pelkästään paneelin naulalaudoitukseen.

Täydellistä. (Toivottavasti paneeli ei vain irtoa naulalaudoituksesta.)

Ystävällisin terveisin ;)
 
  • Tykkään
Valkyr
  • Laddar…
Toivottavasti paneli pysyy kiinni lankuissa. ;)
 
  • Tykkään
swealp
  • Laddar…
useless useless sanoi:
Toivottavasti rimat pysyvät kiinni koolauksissa.;)
Ne ovat varmaan ruuvattu varmuuden vuoksi.
 
  • Tykkään
swealp
  • Laddar…
Rima kiinnitetään hyvin tukkiin? Siitä en pääse pakoon, ehkä pitäisi liimata ne haha. Ei kai, vitsailen vaan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.