Aloittelijakysymys:
Minun täytyy sahata helmiponttipaneeli ja mietin, mikä työkalu sopii siihen parhaiten. Paneeli on noin 10 mm paksu.
Pitäisikö käyttää pistosahaa, pyörösahaa vai jotain muuta?
On tärkeää, että leikkaus on suora eikä paneeli vahingoitu.

Kap/ger (,)
Vaihtoehtoisesti voit rakentaa kaplaatikon pyörösahalle, se on melkein sama asia.

/Kent

En tiedä, luenko rivien välistä, mutta ymmärränkö kysymyksen oikein, että paneeli on jo seinällä?
Mutta voin olla täysin väärässä. :blushing:

Jos se on kiinni, niin eikö pyörösaha ole paras vaihtoehto?

Jos se on kiinni, upotussaha on ainoa vaihtoehto.

Ah ei, saatoin olla hieman epäselvä. Aion kiinnittää paneelin seinään, mutta minun täytyy katkaista pituudesta (2,45 m) sovittaakseni leveyden.

Ei katkaista, halkaista. :)
Pistosaha toimii huonosti. Toimii paremmin pyörösahalla, jos käytät ohjainta.

Onneksi kirjoitin, että olen aloittelija :)

Kiitos vastauksista. Luulen, että yritän sitä pyörösahalla + ohjaimella (jos löydän sen :S)

Käsisaha ei ole sekään hullumpi. Sahaat laudan lyhyemmässä ajassa kuin menee kiinnittää kiinnike pyörösahaan.

• Tykkään
Skogsråa
  • Laddar…
Äänestän snickarsåg.

Kurtivan sanoi:
Äänestän snickarsåg.
Ja mitä on snickarsåg? :D

verktygsgurun sanoi:
Ja mikä on snickarsåg? :D
Tällainen täällä ehkä :D;):wow: Tai sitten arvaamme, että kyseessä oli fogsvans.

Näin varmaan sahan, kun kirjoitin snickarsåg :)

Juuri nyt käytän katkaisu- ja jiirisahaa, kun sahaan paneeliani. Toimii hyvin, siitä tulee suora ja voi sahata nipun kerralla. Sahan olen asentanut pukille ja tueksi sivuille kaksi muuta pukkia, mikä tekee pitkien pituuksien käsittelystä helppoa :)

• Tykkään
villkunnabygga
  • Laddar…
Jos on aloittelija, voi sahata monta paneelilautaa väärin yhdellä kerralla, jos tekee sen yhtä järkevästi kuin Rip

Totta, se on varmaan tapahtunut joskus, todella harmillista :( , joten mittaa huolellisesti ensin!
On hankalampaa sotkea asioita käsisahalla d^_^b!

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
MarkusAndersson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.