Hei! Olen täydessä vauhdissa korjaamassa seinää, jossa oli vähän vuotoa ikkunasta, ikkuna on tietysti tiivistetty. Talo on vuodelta 1938 ja lisäeristetty ulkopuolelta. Sisäpuolelta jouduin poistamaan vanhat tretex-levyt, tuuletusvälin, tuulipaperin, jotka myös poistin, jotta paksu ponttilauta kuivuu kunnolla. Kysymykseni on nyt, voinko laittaa uuden tuulensuojakankaan, tuuletusvälin ja sitten kipsilevyn, vai tarvitaanko höyrynsulku? Perusteluja mielellään. Kiitos etukäteen!

surris
kanelbullesemla kanelbullesemla sanoi:
Hei! Olen täydessä vauhdissa korjaamassa seinää, johon oli tullut hieman vuotoa ikkunasta, ikkuna on tietysti tiivistetty. Talo on vuodelta 1938 ja lisäeristetty ulkopuolelta. Sisäpuolelta minun piti poistaa vanhat tretex-levyt, ilmarako, tuulensuoja, jotka myös poistin kuivattaakseni kunnolla puusuojalevyä takana. Kysymykseni on nyt, voinko laittaa uuden tuulkankaan, ilmarakon ja sitten kipsin tai tarvitaanko höyrynsulkua? Mielelläni perusteluja. Kiitos etukäteen!
Aina pyri säilyttämään olemassa oleva rakenne, jos se on toiminut niin monen vuoden ajan. Höyrynsulku ei ole mikään taikanauha, rakennat höyryn vastusta tuulensuojassa ja kipsissä.

kanelbullesemla kanelbullesemla sanoi:
Hei! Olen täydessä vauhdissa korjaamassa seinää, jossa oli hieman vuotoa ikkunasta, ikkuna on tietenkin tiivistetty. Talo on vuodelta 1938 ja lisäeristetty ulkopuolelta. Sisäpuolella jouduin poistamaan vanhat tretexlevyt, tuuletusvälin, tuulipaperin, jotka myös poistin kuivatakseni perin pohjin puusta pontatun pinnan takana. Kysymykseni nyt on, voinko asentaa uuden tuulensuojakankaan tuuletusvälin päälle ja sitten kipsilevyn, vai tarvitaanko höyrynsulku? Perustelut mielellään. Kiitos etukäteen!
Normaalisti talon sisäpuolelle ei laiteta tuuletusväliä. Onko mahdollista kirjoittaa seinän koko rakenne ulkoa sisäänpäin tai päinvastoin.

Kiitos vastauksista. Ilmarako syntyy, kun voin suoristaa seinän ohuella rimalle ennen kipsilevyä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.