2 615 lukukertaa ·
15 vastausta
3k lukukertaa
15 vastausta
Tulppa / ankkuri, joka vaatii purkamista?
Sivu 1 / 2
Minulla on Elfa-järjestelmä vaatekaapissa, enkä jaksa purkaa kaikkea uudelleen. Kuitenkin mielestäni edellinen omistaja oli hieman kitsas, kun hän kiinnitti ylimmän vaakakiskon (sen johon pystykiskot ripustetaan, tiedättehän) vain 3 asennusruuvilla ja ankkurilla taustalevyyn. Siksi ihmettelen, onko olemassa mitään ankkuri/tulppa-ratkaisua, jota voisin porata ja ruuvata ILMAN ETTÄ OTAN KISKON ALAS, suoraan pariin sen reikään? Ei tarvitse olla yhtä vankkoja laajennusankkureita kuin mitä siellä jo on, mutta kuitenkin jotain enemmän kuin tavallinen muovitulppa.
Ajatus on joskus käynyt mielessäni, esimerkiksi vanhojen tv-fästien kanssa jne. On joitakin, joita voin kuvitella. Yksi on porata isompi reikä kiskoon siten, että saat läpi expander/mollyplugg. Fiksua on mitata etukäteen, että sinulla on esimerkiksi yksinkertainen kipsilevy seinässä ja että kokonaispaksuus sitten vastaa expanderia kaksoiskipsille yhdessä yhden tai kahden prikan kanssa. Muut vaihtoehdot ovat porata suurempi reikä ja käyttää ns. toggle plug, löysin videon eri pluggeista.
Hmm ja se voisi todella olla mahdollisuus, porata myös metallin läpi. Kiitos
kyllä siis seinässä on joku koolaus jossain, mutta kisko ei ole kiinnitetty siihen, sitä minä tarkoitan. silloinhan ne eivät olisi tarvinneet laajentotulppaa myöskään, ja olisin voinut porata ja kiinnittää vielä muutaman kiinnitysruuvin. mitä haluan nyt tehdä, on laittaa jonkinlainen ankkuri ja sitten ruuvi, ilman että irrotan itse kiskoa siitä, missä se on nyt.E egge80 sanoi: