:) Hei, olen ihastunut taloon, jota olemme katsoneet, mutta joitakin kysymyksiä on. Talo on rakennettu 1929, täysin remontoitu, ja siinä on torpanperustus. Kun kysyin perustuksesta, välittäjä sanoi, että he ovat ottaneet lattian ylös koko talossa ja kaivaneet ja yhdessä huoneessa on laitettu takaisin alkuperäislattia.

Tietysti aion tarkastuttaa talon, mutta mietin silti, "miten tehdään", kun remontoidaan näin vanhaa taloa? Rakennetaanko uusi perustuksista lähtien vai käytetäänkö vanhaa rakennetta? Ehkä on erilaisia tapoja?
Tiedänhän, että tavallinen tarkastus ei tarkista kosteutta, mutta jos aion tilata sellaisen, minun täytyy tietää, mitä tilaan.

Toivottavasti tämä ei ollut liian sekava, kiitollinen kaikista vastauksista,
http://www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/505982

J
Herra jumala kuinka paljon taloa saa rahalla kun lähtee suurkaupungista muutaman mailin päähän.

Uskomattoman kaunis talo, johon joku on todella panostanut paljon aikaa ja rakkautta.

Eikö ollenkaan voi tulla alas ja katsoa perustusta ja tarkistaa, onko se kostea jne?

Noh, aloittelijalle kuten minä en nähnyt mitään sisäänkäyntiä perustuksiin. Mutta onhan se selvää, että jossain täytyy voida kurkistaa??!
Koko kansi on ikään kuin rakennettu ympäriinsä myös.

Joo, näyttää aivan upealta! Totuus on, että tontti on minimaalinen, mutta kuka haluaa maata kukkapenkeissä?? Sitten on vain pieni wc, jossa on pesukone ja suihku, vähän kriittistä...

Kiitos,

J
Mielestäni näyttää siltä, että talo sijaitsee melko korkealla, ja se on aina hyvä asia, kun otetaan huomioon kosteus ja korkea pohjavesi jne.

Mutta yritä tarkistaa talon alta ja katso ettei siellä ole kosteutta eikä haise homeelle.

Ainoa asia johon kiinnitin huomiota oli, että sähkönkulutus oli melko korkea ottaen huomioon, että talossa oli 2 ilmalämpöpumppua ja mahdollisuus puulämmitykseen, mutta se ei ole millään tavalla äärimmäisen korkea, ja onhan pohjoisessa kylmempää kuin täällä etelässä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.