12 163 lukukertaa ·
11 vastausta
12k lukukertaa
11 vastausta
Toimiiko vanha sementti?
Isäni kellarissa on muutama säkki sementtiä, jotka ovat vähintään 15 vuotta vanhoja. Ne ovat edelleen "jauhomaisia", ei ole paakkuja. Voiko niillä valaa? Siitä tulee jalusta postilaatikolle, joten ei ole mitään äärimmäisiä lujuusvaatimuksia, mutta olisi hyvä jos se kovettuisi...
Olen käyttänyt 5 vuotta vanhaa sementtiä, betoni oli melko pehmeää 4 päivän jälkeen, mutta 20 päivän jälkeen se oli kovettunut. Toisin sanoen näyttää siltä, että vanha sementti (ilman kovia paakkuja) toimii, mutta kovettumis-/kuivumisaika on huomattavasti pidempi, tosin en tiedä vaikuttaako kestävyys, mutta vesipumpun perustana se toimii erinomaisesti.lastkaj sanoi:
Miten meni? Minulla on myös muutama cement-säkki, jotka ovat olleet jonkin aikaa. Lähemmäs 10 vuotta. Nyt minun täytyy täyttää vanha autotallin lattia, jossa on huomattava kaato, joten ne saattavat tulla käyttöön perustamiseen, jolloin minun ei tarvitse ostaa yhtä paljon tasoitemassaa? Voiko jokin mennä pieleen?
Voit ehkä kokeilla sekoittaa hieman betonia sementin kanssa ja katsoa, kovettuuko se? On riski, että sementti on reagoinut kosteuden kanssa ilmassa eikä ole siksi enää aktiivinen. En ottaisi riskiä sekoittaa betonia vanhasta sementistä, kun on niin helppo testata, toimiiko se. Itse ikä ei luultavasti ole ongelma.A Andersast sanoi:Miten kävi? Minullakin on muutama säkki sementtiä, jotka ovat olleet varastossa aikansa. Lähes 10 vuotta. Nyt tarvitsen täyttää vanhan autotallin lattian, joka on jyrkästi vinossa, joten ne voivat ehkä tulla käyttöön perusmateriaalina, jolloin minun ei tarvitse ostaa yhtä paljon tasoitemassaa? Voiko jokin mennä pieleen?
Klikkaa tästä vastataksesi
