Isäni kellarissa on muutama säkki sementtiä, jotka ovat vähintään 15 vuotta vanhoja. Ne ovat edelleen "jauhomaisia", ei ole paakkuja. Voiko niillä valaa? Siitä tulee jalusta postilaatikolle, joten ei ole mitään äärimmäisiä lujuusvaatimuksia, mutta olisi hyvä jos se kovettuisi...
 
josohl sanoi:
Ne ovat edelleen "jauhoisia", ei paakkuja. Toimiiko se valamiseen?
Sen pitäisi toimia. Kokeile vaan. ;)
 
Olen kuullut, että käytössä pitäisi olla parasta ennen -päiväys. Hiukkaset paakkuuntuvat. Jos tämä tieto on oikea, sen ei pitäisi toimia. Mutta kuten kaikki muu, kokeile. Jos se toimii, niin se on erinomaista.
 
ne voivat ehkä toimia mutta jos ne eivät toimi? onko se kokeilemisen arvoista?
Sementti on halpaa.
 
Se on vain testattava. Jos se ei toimi, niin voit vain irrottaa klumpin tai muotin, koska sen ei pitäisi juuttua... ja sitten ostaa sen sijaan :)
 
Se ei toimi. Cement on tuoretuote.
 
eikö olekin enemmän niin, että se "toimii", mutta kestävyys on selvästi heikentynyt...

paska ei pala yhtä hyvin, jos se on vanhaa, jos en väärin muista ? ?
 
lastkaj lastkaj sanoi:
Se ei toimi. Sementti on tuoretavaraa.
Olen käyttänyt 5 vuotta vanhaa sementtiä, betoni oli melko pehmeää 4 päivän jälkeen, mutta 20 päivän jälkeen se oli kovettunut. Toisin sanoen näyttää siltä, että vanha sementti (ilman kovia paakkuja) toimii, mutta kovettumis-/kuivumisaika on huomattavasti pidempi, tosin en tiedä vaikuttaako kestävyys, mutta vesipumpun perustana se toimii erinomaisesti.
 
Miten meni? Minulla on myös muutama cement-säkki, jotka ovat olleet jonkin aikaa. Lähemmäs 10 vuotta. Nyt minun täytyy täyttää vanha autotallin lattia, jossa on huomattava kaato, joten ne saattavat tulla käyttöön perustamiseen, jolloin minun ei tarvitse ostaa yhtä paljon tasoitemassaa? Voiko jokin mennä pieleen?
 
Heitä ne pois.
 
Immobil Immobil sanoi:
Sen pitäisi toimia. On vain testattava. ;)
Se toimii, mutta se palaa ainakin 3 kertaa pidempään, lisäksi sinun pitäisi pitää se kosteana pari viikkoa.
 
A Andersast sanoi:
Miten kävi? Minullakin on muutama säkki sementtiä, jotka ovat olleet varastossa aikansa. Lähes 10 vuotta. Nyt tarvitsen täyttää vanhan autotallin lattian, joka on jyrkästi vinossa, joten ne voivat ehkä tulla käyttöön perusmateriaalina, jolloin minun ei tarvitse ostaa yhtä paljon tasoitemassaa? Voiko jokin mennä pieleen?
Voit ehkä kokeilla sekoittaa hieman betonia sementin kanssa ja katsoa, kovettuuko se? On riski, että sementti on reagoinut kosteuden kanssa ilmassa eikä ole siksi enää aktiivinen. En ottaisi riskiä sekoittaa betonia vanhasta sementistä, kun on niin helppo testata, toimiiko se. Itse ikä ei luultavasti ole ongelma.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.