Hei!

Minä ja vaimoni olemme ostaneet talon vuodelta 1912. Yläkerta remontoitiin 1980-luvulla, eikä työtä tehty kovin hyvin...

Teemme kaikki remontit itse ja meillä on hyvin rajallinen budjetti.

Tällä hetkellä yläkerran halli koostuu vinosta katosta, jossa on 7 cm mineraalivillaeristys, ei ole kosteussulkua eikä ilmarakoa. Haluaisimme lisätä 14 cm eristystä, kosteussulun ja uuden sisäkaton vanhan sisäkaton alle. Eristystä tulee silti hyvin vähän, mutta huomattavasti enemmän kuin tällä hetkellä. Emme valitettavasti voi saavuttaa 40 cm, koska kattokorkeus on jo erittäin matala.

Emme halua purkaa olemassa olevaa kattoa, vaan yksinkertaisesti rakentaa uuden kerroksen sisäkaton alle. Toimisiko tämä, vaikka katossa ei olisi ilmarakoa remontin jälkeen?

Se mikä puoltaa ratkaisua:
*Nykyisessä rakenteessa ei ole ilmarakoa, ja katto on hyvin terve koko matkalta. Ei merkkejä homeesta, kosteudesta, lahosta jne.
*Suunnittelemme lisäävämme kosteussulun lisäykseemme, joten kosteutta pääsee kattoon vähemmän sisäpuolelta.

Se mikä vastustaa ratkaisua:
*Ilmarako olisi hyvä olla..
*Edellinen omistaja oli vanhempi mies. Meitä on kaksi henkilöä. Todennäköisesti talossa syntyy enemmän kosteutta.
*Muutamme rakennetta lisäämällä kosteussulun ja 14 cm eristystä sekä toisen sisäkaton olemassa olevan alle.

Mitä mieltä olette? Voimmeko tehdä lisäyksen ilman ilmarakoa, vai aiheuttaako se ongelmia?

Kiitos etukäteen! :)


Selvennys rakenteesta:
----------------------------------
Kattotiilet
Ruoteet
Sälesoirot
Kattokangas
Raakalauta
(Ilmarako puuttuu!)
Eristys
(Kosteussulku puuttuu!)
Sisäkatto
-----------------------------------
Eristys UUSI
Kosteussulku UUSI
Sisäkatto UUSI
 
Bump :)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.