Hei!

Olen hionut seiniä sisätiloissa kellarissa. Nyt minulla on hiomajälkiä ja aion tasoittaa. Onko jollakin vinkkejä, mitä pitäisi käyttää. Seuraavat vaatimukset:

1. Aion tasoittaa 0 mm asti (käytännössä hiekanjyvän koko 0,25 tai 0,50 sen mukaan, mitä cementbaserat bruk/massa voin löytää).

2. En halua, että massassa on mukana polymeeriä/muovia.

3. Uskon, että rappaus, johon olen hionut, ei ole laatua A, vaan KC.

4. 10-25 kg säkit tuntuvat sopivilta ostopakkauksiksi.

Jos jollakulla on hyvä ehdotus, olisin erittäin kiitollinen.

Parhain terveisin
Jones

Olin ajanut kipsillä kellarin seinillä.

Sementtipohjainen kaakeliliima käytetty tasoitteena.

Täytyy olla täysin diffuusioavoin ja ei saa sisältää muovilisäaineita. Mikä tuote? Aion tarkistaa specit ja katsoa..

Jones69 sanoi:
Pitää olla täysin diffuusioavoin ja ilman muovilisäaineita. Mikä tuote? Aion tarkistaa speksit ja katsoa..
Kipsi! Eli puhdas kipsitasoite.

Sinun täytyy ensisijaisesti päättää, millaisen rakenteen haluat seinälle.

Kipsitasoite on yksi vaihtoehto.

toinen on paikkauslaasti, jota levität.

Gimner sanoi:
korjauslaasti, jota levität.
TS halusi mennä alas kerrospaksuuksiin 0 ja tämä on yleensä vaikeaa tavallisella korjauslaastilla.

• Tykkään
Jones69
  • Laddar…
Pitäisikö minun tulkita vastauksenne niin, että kukaan ei tiedä, onko toiveideni mukaista olemassa, vai eikö sellaista edes ole markkinoilla? Tuntuu hämmentävältä, että keskustelu koskee jotain muuta kuin mitä toivon. Cementbaserat tuntuu luonnolliselta rappaukselle kellarissa.

Olet saanut vastauksen minulta.
Cementtipohjainen edullinen kaakeliliima ballastilla <0,5 sopii erinomaisesti tasoitteeksi ja sillä on fantastinen tarttuvuus. Sitä voi myös hioa hiekkapaperilla tietyssä määrin. Mutta se vaatii tietysti, että alusta ei ole liian heikko (on aina edettävä vahvasta yhtä vahvaan tai heikompaan).
Mutta kysymyksesi herättää muutamia kysymysmerkkejä:
- Oletko hionut huonon rappauskerroksen pinnan betonihiomakoneella, ja ovatko nämä ruusut ne, jotka haluat tasoittaa/ohutrappata?
- Mitä lopputulosta haluat saavuttaa? Pitääkö sen näyttää rappaukselta vai olla sileä vai "melko" sileä?

• Tykkään
Bleydrunner
  • Laddar…
MagHam,
Kiitos vastauksestasi!

Haluan, että se on "melko" tasainen.
Se oli muovimaalia ja ongelmana oli, että se irtosi, mutta suurimmalla alueella se oli niin tiukasti kiinnittynyt, että jouduin hiomaan betonihiomakoneella.

Aion etsiä jonkin tuotteen, joka on sementtipohjainen laattaliima ja katsoa, onko se vapaa polymeeri/muoviseoksista, ja siinä tapauksessa ostan ja testaan sen. Ehkä sitä on pienemmissä säkeissä ja sitten voisin ostaa isomman säkin.

Mikä ilmasto pitäisi olla kellarissa ja miltä kellarin ulkoseinä näyttää maan alla...miten on salaojitus?....

Mitä aiot tehdä kellarissa???

Jos sinulla on kylmä kellariseinä eli ei eristystä, sinun täytyy pitää kellari viileänä ja käyttää kosteudenpoistajaa....silloin valitsisin sementtipohjaisen laattalaastin...vahvistettuna lasikuidulla, jos suuret pinnat ja paksua...

jos lämmin seinä eli eristetty ulkopuolelta isodrän- ja platonmatolla...silloin valitsisin kipsikohdat ja kipsilevyt suoraan liimattuna kipsilaastilla seinän vasten.

Minulla on ollut täällä erittäin asiantunteva henkilö, joka on antanut minulle neuvoja.

Nyt käytössä on sementtipohjainen ja ilman muovilisäainetta oleva tuote, mikä on toiveeni mukainen. En ole kuitenkaan vielä löytänyt juuri haluamaani tuotetta, mistä johtuu kysymykseni täällä foorumilla.

Jos henkilö, jota olet käyttänyt neuvonantajana, oli niin taitava, ehkä hänen olisi pitänyt osata myös neuvoa tasoitteesta.
Mutta suosittelisin sinua soittamaan Ardexille, siis suoraan valmistajalle, heidän pitäisi pystyä auttamaan sinua.
heillä on tasoite käytännössä kaikkeen, mitä voit kuvitella.
http://www.ardex.se/ardex/kontakt.htm

Mielestäni se henkilö, joka oli täällä toisessa asiassa, analysoi ja antoi hyviä selityksiä, joihin luotan täysin. En kysynyt tuotteista, mikä kaduin. Tiedän, mikä yritys, mutta en muista, mitä henkilöä kutsutaan ja ajattelin antaa tälle foorumille mahdollisuuden auttaa minua.

Kuitenkin mielestäni voimme pysyä aiheessa, ja olen kiitollinen ehdotuksista, jotka auttavat minua löytämään juuri sen, mitä etsin kysymykseni perusteella.

Kiitos Jörgen. Aion ottaa yhteyttä Ardexiin ja katsoa, onko heillä etsimääni.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.