8 631 lukukertaa ·
5 vastausta
9k lukukertaa
5 vastausta
Tiivistä lecan ja sokkelin väli
Olen saanut muurailla leca tukkiakseni "aukkoja", joissa ei ole ollut peruskiveä. Silloin lecan ja alahirren väliin jää pieni ilmaväli parin senttimetrin verran, joka tulisi tiivistää.
Onko ideoita, miten sen voisi tehdä parhaiten?
Olen jo hieman tiivistänyt peruskiven ja alahirren väliä saumavaahdolla. Mutta olen kuullut, että se ei ole hyvä, koska saumavaahto imee kosteutta alahirteen. Onko jollakin kokemusta tästä?
/Tobbe
Onko ideoita, miten sen voisi tehdä parhaiten?
Olen jo hieman tiivistänyt peruskiven ja alahirren väliä saumavaahdolla. Mutta olen kuullut, että se ei ole hyvä, koska saumavaahto imee kosteutta alahirteen. Onko jollakin kokemusta tästä?
/Tobbe
Viimeksi muokattu:
Minulla on vähän sama kysymys, mutta minulla on rakoja luonnonkivien ja kattoparrun välillä, mutta mielestäni on melko vaikeaa saada täysin tiiviiksi työntämällä laastia/pystylaastia pieniin rakoihin, kun se kuivuu ja ajan myötä se ei kuitenkaan tule täysin tiiviiksi, ehkä koska puu liikkuu vuodenaikojen aikana?
Miten ratkaisit sen Tobias? Saitko sen hyvin tehtyä?
Mietin, voisiko laajeneva laasti olla ratkaisu?
Jos aikoo tiivistää, eikö ole parempi tehdä se kattoparrun ja kattopaapin välillä?
Miten ratkaisit sen Tobias? Saitko sen hyvin tehtyä?
Mietin, voisiko laajeneva laasti olla ratkaisu?
Jos aikoo tiivistää, eikö ole parempi tehdä se kattoparrun ja kattopaapin välillä?
Jos käytössäsi on liian vahvaa laastia, kokeile kalkkilaastia, jolla on hieman joustavia ominaisuuksia.
Hei!R RaskBjörn sanoi:Minulla on hieman samanlainen kysymys, mutta minulla on aukkoja luonnonkiven ja alahirren välissä, mutta mielestäni on melko vaikeaa saada täysin tiivis täyttämällä laastia/pitkälaastia pieniin aukkoihin, kun se kuivuu ja vähän ajan päästä se ei ole täysin tiivis kuitenkaan, ehkä siksi että puu liikkuu vuodenaikojen aikana?
Miten ratkaisit sen Tobias? Saitko sen hyvin kuntoon?
Mietin jos laajentumislaasti voisi olla ratkaisu?
Jos aikoo karkea, eikö ole parempi tehdä se aisapaperin ja alahirsin väliin?
Minulla on ollut ongelma pari kertaa ja olen tehnyt sen kahdella eri tavalla.
Molemmilla kerroilla olen laittanut aisapaperin "aisan" päälle, sitten olen käyttänyt toisen kerran laastia ja toisen kerran polyuretaanivaahtoa.
Molemmat toimivat hyvin tähän mennessä.
/Tobbe
Klikkaa tästä vastataksesi