Asunto-osakeyhtiö on palkannut kirvesmiehen/yrityksen rakentamaan terasseja 50-luvulta peräisin olevan rivitalon viereen. Näiden 70 vuoden aikana on ollut terasseja, jotka eivät koskaan ole vaatineet kiinnitystä talon sokkeliin. Kirvesmies halusi kiinnittää kantavan palkin sokkeliin, mutta olin epäileväinen - ehkä helpoin menetelmä, mutta onko se sopiva? Nyt kävi ilmi, ettei kirvesmies pystynyt kiinnittämään kantavaa palkkia, johtuen huokoisesta sokkelista, joka vain mureni. Ilmeisesti sokkelin ulompi kerros oli kovempaa, joten siinä voitiin kiinnittää lyhemmällä ruuvilla - joten kirvesmies päätti kiinnittää tukipuut suoraan sokkeliin jonkinlaisilla kulmaraudoilla.

En koskaan olisi ruuvannut tähän huokoiseen seinään, enkä koskaan luottaisi siihen, että ohut kova ulkokuori sokkelissa kestää, kun 12 henkilöä juhlii terassilla. On olemassa valmiiksi valettuja betonipilareita, mutta ne sijaitsevat melko kaukana kiinnityksestä sokkeliin. (ehkä 2 metriä ulospäin)

Pohdinta 2, ilmeisesti kirvesmies asettaa joka toisen laudan pystysuoraan, eli laudan syy on eri suunnassa. Olen oppinut, että laudan tulisi kaartua niin, että se muodostaa sateenkaaren, veden valumista varten, mutta ilmeisesti he asettavat tarkoituksella joka toisen näin paremman veden valumista varten - minulle täysin käsittämätöntä!

Kommentteja? Mikä on vaihtoehto sokkeliin ruuvaamiselle? (se on noin 30 cm maanpinnasta tukipuun yläpintaan)

Stickan56
Kysymykseen 1 vastaan, plintar.
Kysymykseen 2 vastaan, därom tvistar de lärde. Tässä foorumissa on useita ketjuja siitä.

Stickan

Lisää plintar?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.