Hei,

Olen aloittamassa vaihtamaan poistoilmalämpöpumppua, ivt 490, joka tällä hetkellä seisoo suoraan betonilaatalla.

Edellisellä omistajalla oli ongelma vuodon tai tukkeutuneen viemärin kanssa, mikä aiheutti veden valumisen betonille. Vuoto oli hidas ja betonilaatan kaltevuus on sellainen, että vesi valuu seinään. Kun muutimme sisään, se oli kuiva, mutta eristyksen sisällä oli hometta. Vaihdoimme sen muuton yhteydessä.

Nyt kun aion vaihtaa lämpöpumpun, ajattelin laittaa jotain sen alle, ylös seinää vasten jollain tavalla. Jotta samanlainen vuoto tulevaisuudessa saisi veden valumaan lattialle ja näkyisi. Miten tekisitte sen? Mikä materiaali olisi sopiva käyttää? Yritys, joka vaihtaa lämpöpumpun, sanoo että nämä pannat seisovat yleisesti suoraan betonilaatalla. Kun he repivät vanhan, minulla on noin 15 minuuttia aikaa ennen kuin he tuovat uuden.

Kaikenlaiset vinkit tervetulleita!
 
  • Vesipumppu asennettuna betonilaatan päälle, näkyvissä putket ja letkut. Tausta: keskustelu vedenpitävyyden parantamisesta vaihdon yhteydessä.
  • Käsi pitelee taskulamppua betonilattian lähellä, seinässä pieniä reikiä, kaapelit ja viereinen puupalkki näkyvät.
Allas, joka sinulla on astianpesukoneen alla, pitäisi toimia
 
  • Tykkään
svarsfrojd
  • Laddar…
Pala märkätilan lattiamattoa tyyppiä 80 * 80 cm, joka taittuu takaseinää ja sivuja vasten. Sen pitäisi olla kestävä ja kestää 15-20 vuotta, kunnes lämpöpumppu vaihdetaan seuraavan kerran.
 
  • Tykkään
svarsfrojd
  • Laddar…
Matti_75 Matti_75 sanoi:
Astia, joka sinulla on astianpesukoneen alla, pitäisi toimia.
Kyllä, olen myös miettinyt sitä. Täytyy vain varmistaa, että se on tarpeeksi leveä, ja että siihen voidaan tehdä reikä viemärille. Ongelma on, että on vaikea mitata ennen kuin pannaan on purettu. Sen jälkeen minulla on 15 minuuttia aikaa.
 
Se alusta, johon on linkki, on hyvä, se on ikään kuin jääkaapin kokoinen sellaiselle VP:lle. Laitetaan paikoilleen 30 sekunnissa. Mutta mieti, että asetat VP:n 4 kiekolle, jotta se nousee hieman ja sen paino ei vahingoita alustaa. Näin voi käydä, koska muovi/kumi on kylmävaluva, minulla on 4 kiekkoa 750 litran tankeissani ja ne eivät ole vajonneet 15 vuodessa, mutta voin myös huuhdella ne puhtaaksi alta, sillä paljon pölyä ja muuta kertyy kaiken alle, mikä on suoraan lattialla.
 
  • Tykkään
svarsfrojd
  • Laddar…
M Maxitupla sanoi:
Pala märkätilan lattiamattoa, kooltaan noin 80 * 80 cm, joka taitetaan ylös takaseinää ja sivuja vasten. Sen pitäisi olla kestävä ja kestää 15-20 vuotta kunnes lämpöpumppu vaihdetaan seuraavan kerran.
Miten tehdään kulmissa? Ei ole kokemusta sellaisista matoista, mutta ne ovat kai yleensä hitsattuja kulmissa?
 
J jonaserik sanoi:
Se alusta, johon viitataan, on hyvä, se on kuin jääkaapin kokoiselle VP:lle. Voi laittaa paikoilleen 30 sekunnissa. Mutta muista asettaa VP 4 kiekon päälle, jotta se nousee hieman eikä painollaan murskaa alustaa. Näin voi käydä, sillä muovi/kumi on kylmävirtavaa, minulla on 4 kiekkoa 750 litran säiliöideni alla eivätkä ne ole vajonneet 15 vuodessa. Saan myös huuhdella ne puhtaiksi niiden alta, kertyy paljon pölyä ja muuta roskaa kaiken sen alle, joka on suoraan lattialla.
Mielenkiintoista! Mitä kiekkoja tarkoitat? Voitko löytää linkin?
 
Kulmien suhteen voit unohtaa, jääkaapin/pakastimen alusta on kuin kylpyamme ja avoinna edestä.
Puckar ovat vain tavallisia jääkiekkokiekkoja ja täysin jäykkiä.
 
  • Tykkään
svarsfrojd
  • Laddar…
Karrock
S svarsfrojd sanoi:
Mielenkiintoista! Mitä kiekkoja tarkoitat? Voitko löytää linkin?
Jääkiekko

Edit: toinen pallolla... Kiekko 😆
 
  • Tykkään
svarsfrojd
  • Laddar…
S svarsfrojd sanoi:
Miten tehdään kulmissa? Ei ole kokemusta sellaisista matoista, mutta ne ovat yleensä hitsattuja kulmissa, vai mitä?
Hyvä kysymys. Jos on ylimääräistä senttimetriä tilaa, ehkä sen voi taittaa ylöspäin ja sullota maton paikoilleen.
 
Viimeksi muokattu:
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.