820 lukukertaa ·
10 vastausta
820 lukukertaa
10 vastausta
Tehdä vedenpitävä lämmityskattilan alle
Hei,
Olen aloittamassa vaihtamaan poistoilmalämpöpumppua, ivt 490, joka tällä hetkellä seisoo suoraan betonilaatalla.
Edellisellä omistajalla oli ongelma vuodon tai tukkeutuneen viemärin kanssa, mikä aiheutti veden valumisen betonille. Vuoto oli hidas ja betonilaatan kaltevuus on sellainen, että vesi valuu seinään. Kun muutimme sisään, se oli kuiva, mutta eristyksen sisällä oli hometta. Vaihdoimme sen muuton yhteydessä.
Nyt kun aion vaihtaa lämpöpumpun, ajattelin laittaa jotain sen alle, ylös seinää vasten jollain tavalla. Jotta samanlainen vuoto tulevaisuudessa saisi veden valumaan lattialle ja näkyisi. Miten tekisitte sen? Mikä materiaali olisi sopiva käyttää? Yritys, joka vaihtaa lämpöpumpun, sanoo että nämä pannat seisovat yleisesti suoraan betonilaatalla. Kun he repivät vanhan, minulla on noin 15 minuuttia aikaa ennen kuin he tuovat uuden.
Kaikenlaiset vinkit tervetulleita!
Olen aloittamassa vaihtamaan poistoilmalämpöpumppua, ivt 490, joka tällä hetkellä seisoo suoraan betonilaatalla.
Edellisellä omistajalla oli ongelma vuodon tai tukkeutuneen viemärin kanssa, mikä aiheutti veden valumisen betonille. Vuoto oli hidas ja betonilaatan kaltevuus on sellainen, että vesi valuu seinään. Kun muutimme sisään, se oli kuiva, mutta eristyksen sisällä oli hometta. Vaihdoimme sen muuton yhteydessä.
Nyt kun aion vaihtaa lämpöpumpun, ajattelin laittaa jotain sen alle, ylös seinää vasten jollain tavalla. Jotta samanlainen vuoto tulevaisuudessa saisi veden valumaan lattialle ja näkyisi. Miten tekisitte sen? Mikä materiaali olisi sopiva käyttää? Yritys, joka vaihtaa lämpöpumpun, sanoo että nämä pannat seisovat yleisesti suoraan betonilaatalla. Kun he repivät vanhan, minulla on noin 15 minuuttia aikaa ennen kuin he tuovat uuden.
Kaikenlaiset vinkit tervetulleita!
Kyllä, olen myös miettinyt sitä. Täytyy vain varmistaa, että se on tarpeeksi leveä, ja että siihen voidaan tehdä reikä viemärille. Ongelma on, että on vaikea mitata ennen kuin pannaan on purettu. Sen jälkeen minulla on 15 minuuttia aikaa.Matti_75 sanoi:
Se alusta, johon on linkki, on hyvä, se on ikään kuin jääkaapin kokoinen sellaiselle VP:lle. Laitetaan paikoilleen 30 sekunnissa. Mutta mieti, että asetat VP:n 4 kiekolle, jotta se nousee hieman ja sen paino ei vahingoita alustaa. Näin voi käydä, koska muovi/kumi on kylmävaluva, minulla on 4 kiekkoa 750 litran tankeissani ja ne eivät ole vajonneet 15 vuodessa, mutta voin myös huuhdella ne puhtaaksi alta, sillä paljon pölyä ja muuta kertyy kaiken alle, mikä on suoraan lattialla.
Miten tehdään kulmissa? Ei ole kokemusta sellaisista matoista, mutta ne ovat kai yleensä hitsattuja kulmissa?M Maxitupla sanoi:
Mielenkiintoista! Mitä kiekkoja tarkoitat? Voitko löytää linkin?J jonaserik sanoi:Se alusta, johon viitataan, on hyvä, se on kuin jääkaapin kokoiselle VP:lle. Voi laittaa paikoilleen 30 sekunnissa. Mutta muista asettaa VP 4 kiekon päälle, jotta se nousee hieman eikä painollaan murskaa alustaa. Näin voi käydä, sillä muovi/kumi on kylmävirtavaa, minulla on 4 kiekkoa 750 litran säiliöideni alla eivätkä ne ole vajonneet 15 vuodessa. Saan myös huuhdella ne puhtaiksi niiden alta, kertyy paljon pölyä ja muuta roskaa kaiken sen alle, joka on suoraan lattialla.
Klikkaa tästä vastataksesi


