Hei!
Perheenlisäys ja yksi huone pitäisi jakaa kahdeksi, tietenkin haluaa myös oven huoneeseen...
Ovi aukko on tarkoitus avata kantavaan seinään. Seinä on puureggelillä, 45x95 cc 60. Tarkoituksena on poistaa yksi pystysuora regel, laittaa kaksi kummallekin puolelle oviaukkoa (70 leveä oviaukko), veistää niitä ja vaihtaa vaakasuoralla regelillä/palkilla yläpuolelle.
Riittääkö vaihtaa leveämmällä regelillä? Esimerkiksi 45x195? Sen pituus on vain noin 90 cm. Vai pitääkö käyttää liimapalkkia?
Tarvitseeko hakea rakennuslupaa oven aukon avaamiselle, vai onko se vain suuremmissa toimenpiteissä, kuten seinän poistossa?