Olen valanut sisään jakorasioita ja VP-putkia internetiä ja antennia varten kevytbetoniseinään. Ostin Finja Laga Vägg -täytettä, joka vaikutti edulliselta täyttömateriaalilta. Paketin mukaan ei ollut mitään rajoituksia, mutta kun lopulta (työn jälkeen) vierailin Finjan kotisivulla, löysin asiakirjan, jossa sanottiin "Uudelleen valettu betoni ei tulisi ylitasoittaa kuukauden sisällä valusta."

Pitääkö tämä todella paikkansa ja jos kyllä, niin miksi?

http://www.finja.se/laga-vagg.533707.produktinfo

S
oletko täyttänyt finjan tehdä seinä?
betoni seinällä ei ole helppoa

SBH sanoi:
har du fyllt med med finja laga vägg?
betong på en vägg är inte lätt
Kyllä, olen täyttänyt sillä. Se ei ollut ongelma. Mutta mikä on ongelmasi?

Viimeksi muokattu:
S
niin et kai sitten käyttänyt betong??

S
från http://www.finja.se/App_Resource/Product/PDF/PB/533707-1.pdf#view=fit

Jälkityö
Kun tasoite on puolikovaa, se on helppo leikata ja muotoilla. Poista mahdollinen ylimääräinen materiaali pian sen jälkeen, kun massa on kovettunut hieman, se säästää paljon hiontatyötä.

Pinnoitus
Finja Tätskikt voidaan levittää, kun pinta on kuiva. Yleensä 1‒3 tuntia tasoittamisen jälkeen. Kosteusherkkiä pintoja varten noudata toimittajan ohjeita.

Jätin muutaman mm:n marginaalin tavalliselle kipsille, joka sitten tapetoidaan. En näe siinä mitään ongelmaa.

Mutta en vieläkään ymmärrä, miksi minun täytyy odottaa kuukausi?

S
phosun sanoi:
Jätin muutaman mm marginaalin tavallista kittiä varten, jonka jälkeen se tapetoidaan. En näe siinä mitään ongelmaa.

Mutta en vieläkään ymmärrä, miksi minun täytyy odottaa kuukausi?
oletko käyttänyt betonia? ei!
okei Finjan tuotesivulla tämä on kitti betonin alla
mutta myös hiekka, cellplast, laitteet löytyvät sieltä

phosun sanoi:
Jätin muutaman mm marginaalin tavalliselle tasoitteelle, joka sitten tapetoidaan. En näe siinä mitään ongelmaa.

Mutta en vieläkään ymmärrä, miksi minun pitää odottaa kuukausi?
Olet vain ymmärtänyt ohjeet väärin, he tarkoittavat, että "Finja Laga Vägg" -tasoitusta ei tulisi käyttää vastavaluilla betonilaatta/seinäelementillä. Ei mitään ongelmaa sinun osaltasi jatkaa pakkelointia, jos on kulunut joku päivä.

Ahaa, ymmärrän! Kiitos vastauksesta.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.