1 915 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Tavujen vaihtaminen
Hei!
Olen juuri nyt purkamassa vaurioituneita lattianiskoja kesämökissä ja kun se on valmis, ajattelin yrittää vaihtaa kosteusvaurioituneen alajuoksun sisältäpäin, nyt kun olen avannut ryömintätilan.
Olen hieman epävarma siitä, miten tämä tehdään sujuvimmalla tavalla.. En oikein ymmärrä, miten voisin tukea tai nostaa seinäosaa samalla kun sahaan alajuoksua pala palalta. Onko jollakulla vinkkejä tai onko joku tehnyt tämän aiemmin? Katso kuva
Terveisin Thomas
Olen juuri nyt purkamassa vaurioituneita lattianiskoja kesämökissä ja kun se on valmis, ajattelin yrittää vaihtaa kosteusvaurioituneen alajuoksun sisältäpäin, nyt kun olen avannut ryömintätilan.
Olen hieman epävarma siitä, miten tämä tehdään sujuvimmalla tavalla.. En oikein ymmärrä, miten voisin tukea tai nostaa seinäosaa samalla kun sahaan alajuoksua pala palalta. Onko jollakulla vinkkejä tai onko joku tehnyt tämän aiemmin? Katso kuva
Terveisin Thomas
Jotain tukijalkoja sisäkattoon lähelle ulkoseinää, jossa aiot vaihtaa alapohjan?A astrix07 sanoi:Hei!
Olen juuri nyt revitsemässä vahingoittuneita lattiahirsipalkkeja kesämökillä ja kun se on valmis, ajattelin yrittää vaihtaa kosteusvaurioituneen alapohjan sisäpuolelta, nyt kun minulla on jo alarakenne auki.
Vähän epävarma siitä, miten tämä tehdään sujuvimmalla tavalla.. En oikein ymmärrä, miten voin tukea tai nostaa seinäosaa samalla, kun sahaan alapohjaa palapalalta. Onko jollakulla vinkkejä tai onko tehnyt tämän aiemmin? Katso kuva
Terveisin Thomas
Kun vaihdoin omat alapohjani, tein niin. Vaihdoin myös sisäkaton, joten minulla oli palkkeja, joihin oli helppo asettaa tukijalka.
Paina leimaa kahta yhteen ruuvattua 45x195:sta vasten, niin sinun ei tarvitse etsiä kattotuoleja, jos katto on harva, sinun täytyy sijoittaa se harvan kohdalle. Useimmiten se on suoraan sisäpuolen seinäpinnan yhteydessä.
Ok, kuulostaa hyvältä idealta, kiitos siitä Lutte. Täytyykö minun sahata makuussa olevaa seinävanttiruuvia voidakseni vaihtaa kamana vai onko olemassa joku niksi sen välttämiseksi? Kamanan mitat ovat 100 x 120 mm, mikä vaikuttaa hyvin epätavalliselta. Käykö kaksi yhteenruuvattua 45 x 120 mm lautaa kamanaksi (ja menettää 10 mm leveydestä)?L Lutte sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi