Hei, ihmettelen voiko joku vastata, onko tämä voinut olla oikein tehty siihen aikaan
Remontoitu noin 2001 käsityöläisten toimesta
Näyttää olevan maalattu vesieriste kaivoa vasten, mutta en näe kaivoa siinä. Mutta oliko olemassa jotain maalattavaa vesieristettä, jota voi maalata suoraan kaivoa vasten? Vai voiko siellä olla joku mansetti/membraani, jota ei näy?

• Lattialiitin, jossa on sininen reunus ja ympärillä valkoista tiivisteainetta. Näkyvissä putkia ja laattalattiaa sekä seinää.
  • Tykkään
Rickard.lj
  • Laddar…
Sinun vedeneristyskerros on viimeisillään, mitä voit tehdä on pestä kevyesti viemärin ympäriltä pelkällä vedellä ja harjalla, sitten mene ja osta telattavaa vedeneristystä ja sutaa päälle, vai oletteko ajatelleet tehdä pian uudestaan.

Oli vain rullattava silloin, ei ollut kaivon arkia silloin

• Tykkään
Kalsson
  • Laddar…
Kiitos vastauksesta. Olen juuri ostanut talon ja huomasin 6 päivää muuton jälkeen, että kylpyhuoneen alla oli yli maalattu kosteusläikkä. Olen säätänyt vakuutusyhtiön kanssa kesäkuusta lähtien. He sanovat, että puuttuu brunsmanchett.
Siksi kyselen vähän. :)

BirgitS
BKR:llä on vanhat toimialasäännöt verkkosivustollaan, joten suosittelen, että aloitat lukemalla sen, joka oli voimassa kylpyhuoneen remontin aikana.

R Rickard.lj sanoi:
Oli vain rullattavissa silloin, ei ollut kaivon kantta silloin
Tiedätkö, mikä voisi olla vedeneristeen valmistaja? Ymmärrän, että se on vaikea nähdä, mutta jos arvaat. Tarvitsen valmistajan yhteystiedot saadakseni asennusohjeet siltä ajalta ja osoittaakseni tämän vakuutusyhtiölle.

BirgitS BirgitS sanoi:
BKR:llä on edelleen vanhat branschregler verkkosivustollaan, joten ehdotan, että aloitat lukemalla sitä, joka oli voimassa, kun kylpyhuone remontoitiin.
Kiitos vastauksesta, olen lukenut sieltä ja ymmärrän, että se on tätskikts-leverantören joka päättää kuinka se asennetaan lattiakaivon yhteyteen, joten täytyy yrittää selvittää, mikä voi olla sen tätskiktin valmistaja, joka minulla on.

BirgitS
Vasemmalla kaivosta on jotain, jossa lukee mm. "försegling". Onko siinä muuta, mikä voisi paljastaa valmistajan?

Tunnistat teipin ajalta, jolloin itse pidit sitä, mutta en osaa sijoittaa sitä juuri nyt, vaikka silloin ei ollutkaan niin monta valmistajaa.
Höganäs?

BirgitS BirgitS sanoi:
Vasemalla puolella kaivoa on jotain, jossa lukee mm. "försegling". Lukeeko siinä jotain muuta, joka voisi paljastaa valmistajan?
Tarkistan sen ja otan kuvan ja laitan sen esille 👍🏼

Stefan N Stefan N sanoi:
Muistan tuon teipin silloin, kun itse pidin siitä, en kuitenkaan voi sijoittaa sitä juuri nyt, mutta siihen aikaan ei ollut kovin monta valmistajaa.
Höganäs?
Otan kuvan teipistä ja julkaisen, jotta näkee paremmin 👍🏼

R Rickard.lj sanoi:
Se oli vain rollbart silloin, ei ollut brunns arkkia silloin
Silloin oli myös käytössä brunnsmanshett. Tässä ei siis ole oikeaa vedeneristystä.

MUTTA tämä näyttää olevan kellarissa tai vastaavanlaisessa tilassa? Jos kyseessä on tila, jossa on riski ulkoisen kosteuden tunkeutumisesta (esim. kellari eristämättömällä laattalla), ei pitäisi olla vedeneristystä. Se voi (mutta ei ole pakollista) olla hyvä vedeneristys juuri kaivon ympärillä suihkun alueella.

H hempularen sanoi:
Siihen aikaan käytettiin kaivonmansettiä. Tässä ei siis ole oikeaa vesieristystä.

MUTTA tämä näyttää olevan kellarissa tai vastaavassa tilassa? Silloin, jos kyseessä on tila, jossa on riski ulkopuolisesta kosteudesta (tyyliin kellari eristämättömällä laatalla), ei tulisi olla vesieristystä. Kaivon ympärillä suihkupaikassa voi (mutta ei ole vaatimus) olla hyvä olla vesieristys.
Okei, se on kylpyhuone yläkerrassa. Mutta olen ymmärtänyt lukemastani, että erilaisia Manchetter/kalvoja oli olemassa?

Joka tapauksessa, vedeneristyksen parasta ennen -päivämäärä on mennyt reilusti, joten saada jotain vakuutusyhtiöltä on luultavasti turhaa, erityisesti kun se ei ole tehty sääntöjen mukaisesti, jotka olivat voimassa 2001.

On myös luultavasti vaikeaa vaatia myyjältä, koska puute olisi voinut helposti havaita tarkastuksessa, mutta aina voi valittaa myyjälle ja vaatia jotain takaisin...

anders07 anders07 sanoi:
Joka tapauksessa vesieriste on ohittanut parasta ennen -päivämääränsä reilusti, joten saada jotain vakuutusyhtiöltä on luultavasti turhaa, erityisesti koska se ei ole tehty sääntöjen mukaisesti, jotka olivat voimassa 2001.

On myös luultavasti vaikeaa vaatia myyjältä, koska puute olisi voitu helposti havaita tarkastuksessa, mutta aina voi valittaa myyjälle ja vaatia jotain takaisin...
25 vuotta sanoo vakuutusyhtiö. Ymmärrän, että vähennys on suuri, mutta ehkä voisi saada hieman purkua varten jne.
Mikä osoittaa, että se ei ole tehty vuoden 2001 sääntöjen mukaisesti?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.