3 917 lukukertaa ·
3 vastausta
4k lukukertaa
3 vastausta
Tasoitusvalu ja pinnoitus ennen betonin kuivumista
Onko se mahdollista?
Aion päällystää keittiön ja eteisen graniitilla, olen valanut Combimixin hienobetonilla.
Ei tarvitse asentaa kosteussulkua, voinko tasoittaa ja asentaa graniitin heti jälkihoidon päätyttyä (1 viikko).
Ei huvita odottaa 2-3 kuukautta turhaan...
Terveisin
Aion päällystää keittiön ja eteisen graniitilla, olen valanut Combimixin hienobetonilla.
Ei tarvitse asentaa kosteussulkua, voinko tasoittaa ja asentaa graniitin heti jälkihoidon päätyttyä (1 viikko).
Ei huvita odottaa 2-3 kuukautta turhaan...
Terveisin
Ei, se ei yleensä ole hyvä idea. Ei siksi, että kosteus jää sisälle, vaan siksi, että betoni kutistuu lähitulevaisuudessa, ja siitä voi syntyä jännitteitä, jotka voivat aiheuttaa lattiamassan tai laattojen irtoamisen.
Juttu on siinä, että se ei ole ihan niin yksinkertaista, että kyse olisi vain kosteuspitoisuudesta. Betonin halutaan olevan vähintään kolme kuukautta vanha, jotta se on saavuttanut täyden kiinteyden ja lopettanut kutistumisen, normaalitapauksessa. Pelkästään kosteuden osalta laatta on luultavasti melko kuivunut (noin RF 90 %) noin neljän kuuden viikon jälkeen.
Mutta jos olisin sinun asemassasi, puhuisin Kiilton kanssa, tiedän että heillä on lisäaine, jota voi sekoittaa heidän liimamassaansa, ja silloin he takaavat, että voi asentaa betonia, joka on kuukauden vanha. Ehkä muutkin valmistajat tarjoavat vastaavaa, voit soittaa ympäriinsä.
Edit: Olin unohtanut, ettet aikoisi asettaa laattoja suoraan betonille, vaan ensin tasoittamassa. Keskustele siinä tapauksessa tasoitteen toimittajan kanssa. Luulen, että sen voi tasoittaa kuuden viikon jälkeen.
Mutta jos olisin sinun asemassasi, puhuisin Kiilton kanssa, tiedän että heillä on lisäaine, jota voi sekoittaa heidän liimamassaansa, ja silloin he takaavat, että voi asentaa betonia, joka on kuukauden vanha. Ehkä muutkin valmistajat tarjoavat vastaavaa, voit soittaa ympäriinsä.
Edit: Olin unohtanut, ettet aikoisi asettaa laattoja suoraan betonille, vaan ensin tasoittamassa. Keskustele siinä tapauksessa tasoitteen toimittajan kanssa. Luulen, että sen voi tasoittaa kuuden viikon jälkeen.
Klikkaa tästä vastataksesi