Olen tehnyt uima-altaan kuorikivistä. Alun perin oli tarkoitus rapata sisäpuoli ja sitten laittaa liner, mutta kuorikivistä tuli niin hyvät, että jätän rappauksen väliin. Haluan kuitenkin tasoittaa ensisijaisesti saumakohdat kivien välillä. Kivet näyttävät olevan hieman kartiomaisia, kapeampia ylhäältä, ja osa kivistä on vähän kieroja. Olen hionut pois sen, mikä "törröttää", mutta silti jää hieman täytettävää, noin 0–1 mm, maksimissaan 2 mm jossain kohdassa, ja välillä on hieman väliä kivien välillä.

Olen aiemmin tasoittanut "valmiilla sementtitasoitteella", joka kovettuu nopeasti, mutta sitä en tarvitse. Niinpä kokeilin uima-altaan tekniikkahuoneessa tasoittaa tavallisella sementillä ja hieman vettä. Toimii oikein hyvin ja on helpompaa tasoittaa kuin valmis tasoite, ja lisäksi paljon halvempaa.

Tiedän, että pitäisi laittaa jotain pehmeämpää kuin alusta ja oletan, että sementti + vesi muuttuu kovemmaksi kuin betoni. Nyt se, mitä olin koetasoittanut, on ollut yli kuukauden ja en näe mitään ongelmaa siinä, mutta mitä tapahtuu ajan myötä ja jos se jäätyy, voi miettiä.

Onko jollain kokemusta tästä?

B Bengt_Salmose sanoi:
Olen tehnyt kuorikivistä altaan. Alun perin oli tarkoitus tasoittaa sisäpuoli ja sitten laittaa liner, mutta kuorikivien kanssa onnistui niin hyvin, että jätän tasoittamisen väliin. Kuitenkin haluan ensisijaisesti pakkeloida saumat kivien välissä. Kivet vaikuttavat olevan hieman kartiomaisia, kapeampia ylhäällä, ja jotkut kivet ovat hieman käyriä. Olen hionut alas kohdat, jotka "pistävät esiin", mutta silti jää vähän täytettävää, tyyliin 0-1 mm, korkeintaan 2 mm joissakin kohdissa, ja joskus kivien välissä on vähän väliä. Olen aiemmin pakkeloinut "valmiilla sementtitasoitteella", joka kovettuu nopeasti, mutta en tarvitse sitä enää. Kokeilin uima-altaan teknisessä tilassa pakkeloida tavallisella sementillä ja hieman vettä. Toimii tosi hyvin ja on helpompi pakkeloida kuin valmis tasoite, ja lisäksi paljon halvempaa. Tiedän sen, että pitäisi käyttää jotain pehmeämpää alustaa ja oletan, että sementti + vesi kovettuu kovemmaksi kuin betoni. Nyt se, mitä olen kokeillut, on ollut paikallaan yli kuukauden, enkä ole nähnyt ongelmia, mutta mitä tapahtuu ajan mittaan ja jos se jäätyy, voi ihmetellä. Onko jollakulla kokemusta tästä?
Hei,
Olen myös rakentamassa allasta kuorikivistä. Miten spacklaus sujui?

Se, mitä tasoitin uima-altaan sisällä, tein Heydi Expressillä, ja oletan, että se on edelleen paikallaan. Se on peitetty linerillä, joten sitä ei voi tarkistaa. Kuitenkin huomaan, että minun ei todennäköisesti olisi tarvinnut tasoittaa, koska ei olisi näkynyt, että uima-altaan seinät olivat hieman epätasaiset. Tekniikkahuoneessa käyttämäni tasoite, sementti + vähän vettä, ei ole irronnut muualta kuin yhdestä kohdasta, missä on vähän isompi pala irronnut, käden kokoinen ja sentin paksuinen, enkä tasoittanut niin paksusti. Epäilen, että betoniin on päässyt vettä ja se on aiheuttanut säröämisen.

• Tykkään
jprahl
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.