Aion asentaa väliseinän ja mietin, riittävätkö 34 mm:n paksuiset koolaukset? Syy on se, että tarvitsen niin kapealle leveydelle kuin mahdollista kaksi lokeroa, joista yhteen tulee jakokaappi ja toiseen vedetään tuleva sähkö, ja sen jälkeen tulee sisäovi. Jos käytän 34 mm:n koolauksia 45 mm:n sijasta, säästän siis 3 cm leveyttä, mikä itse asiassa tekee hieman eroa. Mitä mieltä olette, onko se mahdollista? Jotain haittoja sen lisäksi, että OSB:tä on vaikeampi kiinnittää koolaukseen?

Kuinka päädyt siihen, että säästät 3 cm?

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
Hän mittaa leveydeltä, 45-34 = 11 mm x kaksi lokeroa (kolme välipalkkia) = 33 mm.

• Tykkään
SvanteC ja 2 muuta
  • Laddar…
useless useless sanoi:
Miten päädyit siihen, että säästät 3 cm?
kahteen osastoon tulee yhteensä kolme pystytolppaa. Jos jokainen tolppa on 34 mm 45 mm sijaan, kokonaisleveys pienenee 33 mm, siis noin 3 cm :)

Levyt ovat edelleen 90 tai 120 cm leveitä?
Helpoin tapa on kai mukauttaa yksi osastoista oven sijainnin perusteella (jos se on se, joka ohjaa)?

useless useless sanoi:
Levyt ovat edelleen 90 tai 120 cm leveitä?
Helpoin on ehkä mukauttaa yksi osastoista oven sijoittelun mukaan (jos se ohjaa)?
Okei, minun täytyy tarkentaa hieman. Näin rakenne menee vasemmalta oikealle
Puu - jakokaappi (55 cm) - puu - tulevan sähkön letku (32mm) - puu - sisäovi.
Haluan saada oven niin vasemmalle kuin mahdollista. 45-puuilla se on 722mm, 34-puuilla 689mm.

Uskon ehdottomasti: Sisäseinän on vain kannatettava itseään, ja jos laitat OSB/plyfa ennen kipsilevyseinää, se vakauttaa sitä. Sinun on vain oltava hieman tarkempi, kun ruuvaat levyjä kiinni :)

M MPilen sanoi:
Okei, minun täytyy ehkä selventää hieman. Tältä näyttää rakenne vasemmalta oikealle:
Regel - jakokaappi (55 cm) - regel - sähköjohtojen tuloletku (32mm) - regel - sisäovi.
Haluan saada oven niin vasemmalle kuin mahdollista. 45-regelillä se on 722mm, 34-regelillä 689mm.
Täytyykö sen olla kaksi lokeroa?

useless useless sanoi:
Täytyykö olla kaksi lokeroa?
Kyllä, meidän on saatava sisääntuleva sähkö ylös, ja koska jakokaappi täyttää koko lokeron, tarvitaan toinen.

M MPilen sanoi:
Okei, minun on ehkä selvennettävä hieman. Tässä on rakenne vasemmalta oikealle
Koolaus - jakokaappi (55 cm) - koolaus - tulo-sähköjohto (32mm) - koolaus - sisäovi.
Haluan saada oven niin vasemmalle kuin mahdollista. 45-koolauksilla se on 722mm, 34-koolauksilla 689mm.
Voisit ehkä laittaa 20 mm koolauksen lähimpänä vasenta seinää, sitten jakokaappi 550, 45 koolaus, johto 32 ja lopuksi 45 koolaus.
Sitten saisit leveydeksi 692 ennen kuin ovi tulee.

Tai halkaise koolauksia 40:een ja säästä 10 mm niin saat 682.

Lexington Lexington sanoi:
Voisit ehkä laittaa 20 mm kisko seinää vasten vasemmalle, sitten jakokaappi 550, 45 kisko, slang 32 ja lopuksi 45 kisko.
Silloin saisit leveydeksi 692 ennen oven tuloa.

Tai halkaista kiskoja alas 40:een ja säästää 10 mm, jolloin saat 682.
Ehkä niin. Mutta miksi 45-kiskot ovat tärkeitä?

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
Jos sinulla on märkätila tai laatoitettu pinta toisen puolen seinällä, voi olla vaatimuksia/tarvetta 'vahvemmille' seinärangoille, mutta jos kyseessä on tavallinen huone kaksilevyisillä seinillä, olen aika varma, että siitä tulee riittävän tukeva sillä tavalla kuin olet ajatellut. Ehkä voit jopa vaihtaa yhden 34 mm rangoista lautoon, jos seinä alkaa toisesta seinästä ja 'ranka' on vain levyjen kiinnittämistä varten.

F fribygg sanoi:
Jos aiot tehdä märkätilan tai laatoitetun pinnan seinän toiselle puolelle, voi olla vaatimuksia/tarpeita vahvemmille seinärimoille, mutta jos kyseessä on tavallinen huone kaksilevyisillä seinillä, olen melko varma, että se on riittävän tukevasti suunniteltu. Ehkä voit jopa vaihtaa yhden 34 mm reunoista lautaan, jos seinä alkaa toisesta seinästä ja "reuna" on vain levyjen kiinnittämistä varten.
Voi myös, jos on huolissaan, pistää välituet tukemaan. Voisit ehkä käyttää 22 mm puutavaraa, jos laittaa riittävästi tukea, ehkä tarvitaan silloin enemmän rimoja. Toinen vaihtoehto on laittaa tiheämmin kuin cc 60 (esim. cc45) jos pienentää paksuutta? Mutta kuten sanottu, mahdolliset taivutukset on korjattava myös tuilla tai levyillä.

Tarjoan ilmaisen piirustuksen standardikoolauksilla.

Rakennepiirros, jossa näkyy kaksi keltaista pystytukea ja keskellä kiinnitettyä harmaa levy, mitattu leveys 689 mm.

• Tykkään
MPilen ja 2 muuta
  • Laddar…
M MPilen sanoi:
Ehkä niin. Mutta miksi 45-koolaukset ovat tärkeitä?
Lähinnä siksi, että OSB on helpompi asentaa.

• Tykkään
MPilen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.