Hei!

Ajattelin eristää laatani solumuovilevyillä, koska sitten aion valaa kelluvan betonilattian lattialämmityksellä.

Laudan pinta on valettu hieman epätasaisesti (kyhmyt ja sellaiset). Joissakin kohdissa ero on noin 30 mm korkeimman ja matalimman kohdan välillä. Ajattelin tasoittaa pinnan niin, että solumuovilevyt eivät katkea.

Mitä materiaalia voin käyttää, hiekkaa, singeliä, lecasoraa, jotain muuta soraa?

Vai onko paras tasoitevalaa tai hienovalua pinta?

Haluaisin käyttää jotain, joka on halpaa ja nopeaa.

/ Xilak

Pitäisi mennä hyvin tasoitusmassalla. Ei niin halpaa, mutta se on nopeaa ja helppo saada tasaiseksi.

Voiko levyyn vähän kaivertaa kohoumien kohdalta välttääkseen tasoitemassan käyttöä?

Joo, yritän varmaan oikaista kolot pois autolla. Saan sillä tavoin myös vähän lisää korkeutta.

Kiitos vastauksista!

/ Xilak

Hiekka sanon minä.

Tarkoitan kaivaa eristeet pois :)
Mutta hiekka kuulostaa erinomaiselta idealta, ja oma ideasi pois hakkaamisesta käy myös oikein erinomaisesti.

Ja minä sanon lecakuulat. Miksi laittaa kosteutta sitovaa hiekkaa kun voit laittaa leca, joka toimii eristeenä? En siksi, että olisin erityisen perehtynyt, mutta sinun pitäisi voida ohittaa solumuovi ja käyttää leca koko matkan ja sitten valaa sen päälle.

mats_o:

Olen miettinyt lecasoraa, mutta luin jossain, että ne tulisi kuivata ennen peittämistä. Luin myös jostain, että lecasora voi olla melko kostea, ellei sitä ole kuivattu kunnolla valmistuksen jälkeen, tietääkö joku enemmän tästä? :confused:

Luulen, että saan paremman eristysarvon solumuovilla kuin lecasoralla.

/ Xilak

Vinkin perusteella käytin Dolomiittia. Ostin karkeasti murskatun version, jossa oli noin 4 mm raekoko, jota käytin siellä, missä oli paljon täytettävää, ja hienoksi murskatun täyttääkseni pienempiä kuoppia.

Karkeamurskatun löysin laattojen myymälästä, hienoksi murskattu myydään puutarhakalkkina.

Dolomiitin etuna on, että rakeet tarttuvat hieman yhteen, joten se pysyy paremmin paikoillaan kuin hiekka.

Dolomiitti on hieman vesiliukoinen, joten jos laatassa on paljon kosteutta, hiekka voi olla parempi vaihtoehto.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.