6 738 lukukertaa ·
8 vastausta
7k lukukertaa
8 vastausta
Tasoita autotallin ovi ja asenna pariovi
Hei, olen muurannut ja valanut hieman aiemmin, en pidä sitä suurena juttuna ja se on todella hauskaa muutenkin.
Kuitenkin ihmettelen, aivan kuten sauman tasoituksessa ja vastaavassa, miten saada se siistiksi suhteessa ylä- ja oikeaan osaan olemassa olevan tasoiteseinän kanssa? (Ovi asennetaan vasemmalle puolelle edestä katsottuna.) Pitäisikö vanha tasoite purkaa, jotta voisi levittää uutta tasoitetta sauman yli ylä- ja sivupuolella?
Sitten minulla on pieni korkeusero, jonka ajattelin valaa, jotta pääsisin autotallin lattialle. Pitäisikö riittää, että ruuvaa muutaman ruuvin jonkinlaisen ohuemman raudoituksen kanssa, jotta se ei halkeile? Oletetaan, että se on noin 5 cm korkea. Minulla on myös paljon itsetasoittuvaa tasoitetta kotona, voiko sitä käyttää vai onko karkea betoni parempi?
Oikeastaan nämä kaksi pohdintaa... Odotan hyväksyntää rakennusluvalle ja suunnittelen hieman etukäteen.
Kuitenkin ihmettelen, aivan kuten sauman tasoituksessa ja vastaavassa, miten saada se siistiksi suhteessa ylä- ja oikeaan osaan olemassa olevan tasoiteseinän kanssa? (Ovi asennetaan vasemmalle puolelle edestä katsottuna.) Pitäisikö vanha tasoite purkaa, jotta voisi levittää uutta tasoitetta sauman yli ylä- ja sivupuolella?
Sitten minulla on pieni korkeusero, jonka ajattelin valaa, jotta pääsisin autotallin lattialle. Pitäisikö riittää, että ruuvaa muutaman ruuvin jonkinlaisen ohuemman raudoituksen kanssa, jotta se ei halkeile? Oletetaan, että se on noin 5 cm korkea. Minulla on myös paljon itsetasoittuvaa tasoitetta kotona, voiko sitä käyttää vai onko karkea betoni parempi?
Oikeastaan nämä kaksi pohdintaa... Odotan hyväksyntää rakennusluvalle ja suunnittelen hieman etukäteen.
Olin vähän samalla linjalla, on joitain halkeamia ja epätasaisuuksia, joten ajattelin, että se olisi helpoin. Se teräsrunko on myös poistettava, en vielä tiedä, millainen lattia minulla tulee olemaan.. Katso kuva

Minulla on valitettavasti ongelmia liittää kuvia.. Yhdessä kuvista on aloitettu sokkelin maalaus myös, mutta kokonaisuus näkyy.
Ei näy, mutta porasin kaksi raudoitusrautaa jokaisen lohkon väliin, jotka menivät noin 20 cm syvälle olemassa olevaan seinään. Laitoin myös rappausverkon/kanaverkon saumaan + noin 25 cm kummallekin puolelle toivottavasti estämään mahdolliset halkeamat tulevaisuudessa.
Klikkaa tästä vastataksesi