Hei.
Aion muuttaa uuteen asuntoon. Ajattelin kiinnittää television seinälle (60"), se on kipsiseinä, mutta olen huolissani, että se antaa periksi. Joten ajattelin sahata ehkä 1,5 m leveän ja 1 m korkean reiän kipsiin ja laittaa siihen puulevyn. Nyt kysymykseni,

tarvitseeko minun vahvistaa runkoja? (metalli),

minkälaista levyä minun pitäisi käyttää? Luultavasti kipsi on 13mm paksu.

Voiko saumoja vain tasoittaa?

Miten toimin niin, ettei kipsin ja puun yhtymäkohtien reunoissa esiinny turvotusta tai halkeilua? Aion tapetoida päälle myöhemmin, mutta ajattelin pohjamaalata.

Viimeinen kysymys, toimiiko tämä vai pitäisikö idea hylätä?

Terveisin bob
 
Miksi et vain kiinnittäisi sopivan väriseksi maalattua vanerilevyä, joka on tarpeeksi suuri TV:n kiinnitystä varten nykyisen kipsiseinän päälle. Niin kauan kuin vanerilevy ulottuu parin Kooling kanssa tarpeeksi ruuveilla, sen pitäisi riittää ja levy peittyy kuitenkin TV:n taakse. TV:n voimat ovat enimmäkseen leikkausvoimia, ellet aio käyttää sellaista kiinnikettä, jonka voi taittaa irti seinästä.
 
  • Tykkään
johel572
  • Laddar…
Ajattelimme niitä, mutta haluaisimme sen mieluiten seinään, niin että se näyttää siltä kuin se olisi itse seinässä.
 
Tasoitus todennäköisesti halkeilee kaikissa saumoissa, joten saadaksesi sen täydelliseksi sinun täytyy tasoittaa koko seinä kun olet repinyt ja asentanut vanerilevyn, käytä 6 mm saneerauskipsiä.
 
Okei, kiitos avusta
 
Mutta et usko, että sellaisen verkon asettaminen saumojen päälle onnistuisi? Jos sitten tulee halkeamia tapetin alle, näkyvätkö ne läpi? Sillä huomasin, että seinän paksuntaminen on hankalaa jalkalistojen vuoksi, koska silloin mitat eivät täsmää.
 
Joillakin oikeilla kipsiplugitilla se pysyy varmasti. Mitä se painaa? 25kg?
Osta kiinnike tv:lle, jossa on melko leveä kisko, niin voit laittaa monta plugia.
 
  • Tykkään
Matstj
  • Laddar…
2 molyproppua riittää 100 kg gibsille. Painaaako tv:si yli 100 kg?
 
Kiitos vastauksista, mutta aion todennäköisesti seurata jonatansin neuvoa. Olen kuullut töissäni (rakennustyömaa), että siellä suhtaudutaan skeptisesti kipsitulppiin, ja minulla on myös huonoja kokemuksia kipsitulpista, kun he unohtivat lisätä tukipuut suurten patterien taakse.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.