Onko mahdollista tapetoida rapattua betoniseinää (rinnetalon ulkoseinä vuodelta -69 eli seinä maan alla)?? Ei näkyviä kosteusvaurioita tällä hetkellä.
 
Hei!
Jos olisin sinä, en tapetoisi maan alla olevaa ulkoseinää. Tämä siksi, että seinän pitäisi voida hengittää vapaasti.
Valitse sen sijaan diffuusioavoin maali ulkoseinälle ja tapetoi muut seinät, näin luot tyylikkään tehosteseinän, ja vältät ongelmat tulevaisuudessa.
Nimittäin me teimme niin, maalasimme ulkoseinän viime talvena, ja se on yhä yhtä hieno!

Maali, jota käytimme, on Fluggersin "Deksoplast 5".

Voin ottaa kuvan huoneestamme, jos haluat...

Onnea matkaan! :)
 
Joo, olisi mukavaa saada kuva! Tällä hetkellä seinä on peitetty jonkinlaisella limenvihreällä värillä, näyttää olevan jonkinlainen muoviväri? Jos seinää aiotaan rapata, täytyykö tämä poistaa oletan? Onko hankalaa rapata seinä?

/Robert
 
Hei rogra96!

Jos et ole varma, mikä väri se on, poista väri. Tai poista pala ja anna maalarin/värikauppiaan tarkistaa ja mahdollisesti määrittää, mitä väriä se on. Mutta luulisin, että väri, jota sinulla on tänään, on hengittävä.

Mitä tulee seinien rappaamiseen, olen tehnyt sen itse vain kerran, joten olen kohtuullisen tyytyväinen tulokseen, pitää vain tasoittaa, jotta pinta on tasainen ja hieno.

Joten jos sinun täytyy rapata seinä uudelleen, väri on poistettava.

Yritän ehtiä ottaa kuvan tänä iltana!
 
Heippa taas!

Kuva tulee tässä. Kuva hieman valehtelee, mutta seinän pinta ei ole niin hieno kuin kuvassa, valitsin olla käyttämättä liikaa aikaa pinnan tekemiseen täydelliseksi, koska se on "vain" kellari. Olemme kuitenkin tyytyväisiä lopputulokseen.
Tätä seinää en ole rappannut, ainoastaan korjannut erilaisia kohtia Husfixillä, ja myös vähän tasoittanut. Sen jälkeen laitoin 2 kerrosta dekoplastia, jonka ne ovat sävyttäneet haluamallani värillä!
 
  • Kellarin huoneen nurkkaus, jossa on beige seinä, valkoinen patteri ja lattialamppu. Seinässä on myös ruskeakuviollinen verho osittain näkyvissä.
Lainaan ketjua vähän....

jos on kivinen ulkoseinä, joka päästää kosteutta läpi niin, että seinässä on tänään vähän vanhoja kosteusvaurioita... mitä kittiä silloin käytetään!? toimisiko tavallinen? vai pitäisikö käyttää märkätilatyyppiä!?
 
Ei kumpaakaan mielestäni. Käytä sementtisidonnaista seinätasoitetta, se on kosteudenkestävä.
 
ok, se kuulostaa hyvältä mielestäni... löytyy säkissä sitten luulisin?
 
Totta kai. :)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.