Hei!

Olen aikeissa kunnostaa 70-luvun portaat kotona. Tällä hetkellä niissä on neulahuopamatto. Jokaisessa portaassa on etulista tammesta. Neulahuopamaton upotus on 4 mm syvä.

Kysymys: Onko mahdollista korvata neulahuopamatto tammi-viilulla, jonka paksuus on 4 mm? Itse tammi-viilu on vain 0,5 mm paksu ja se on kiinnitetty 3,5 mm vaneriin. Minkälainen jälkikäsittely olisi hyvä vahvistamaan ohutta tammikerrosta? Kovaa lakkausta?

//Staffan

Minulla on samanlainen porras tammen ja neulahuopamaton kanssa. Aion myös vaihtaa maton ja mietin samaa asiaa. Toivottavasti saat hyvän vastauksen.

Mietin myös, mistä voi ostaa viilutettuja ja mittatilattuja levyjä. Tarvitsen peitelevyjä keittiöön, mutta keittiövalmistajalla ei ole hauskoja puulajeja viilussaan.

Voitte yrittää etsiä "stepkit" tältä foorumilta. Uskon, että menetelmä voi olla hyödyllinen.
Jos aiotte vain korvata viestin, voisitte ehkä käyttää yläjyrsimen? Se vaatii todennäköisesti hieman hiomista saadakseen hienon siirtymän vanhaan puuhun.

Hei!

Kysy lattiayritykseltä parkettilattian korjauslaattoja. Likimääräiset mitat ovat p x l x k = 350 x 70 x 4 mm noin. Niiden avulla voi päällystää askelmat. Vaatinee luonnollisesti hyvää käsityötaitoa ja terävää sahaa.

Yli 3 m pitkä penkki keittiössämme koettiin muutama vuosi sitten tylsäksi. Se päällystettiin silloin yllä mainitulla tammi laattatyypillä. Hiomisen ja käsittelyn jälkeen penkistä tuli kuin uusi, ja jos haluaisin myöhemmin hioa sen, niin hiomavaraa on.

Jos askelmien etulista ei sovi, vaihda se.

per

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.