1 627 lukukertaa ·
3 vastausta
2k lukukertaa
3 vastausta
Talviveranta, lämpö/viilennys
Hei, rakennan talvilämmitettävää kuistia.
Katto ja seinät eristetään 120mm ja 195mm lasivillalla/kivivillalla.
Mietin, miten pitäisi tehdä höyrynsulun kanssa...
Ajatuksena on pitää kuisti lämmitettynä ympäri vuoden ilmalämpöpumpulla ja mahdollisesti kesällä viilentää.
Miten höyrynsulun kanssa pitäisi tehdä? Jättääkö pois?
Katto ja seinät eristetään 120mm ja 195mm lasivillalla/kivivillalla.
Mietin, miten pitäisi tehdä höyrynsulun kanssa...
Ajatuksena on pitää kuisti lämmitettynä ympäri vuoden ilmalämpöpumpulla ja mahdollisesti kesällä viilentää.
Miten höyrynsulun kanssa pitäisi tehdä? Jättääkö pois?
Teen samaa asiaa. Seinä- ja lattiaeristykseen tulee 195mm ja kattoon hieman enemmän.
Asennan vesikiertoisen lattialämmityksen, joka liitetään patteriin shuntin avulla.
Mitä olen lukenut, pitäisi olla höyrynsulku lämpimällä puolella. Lattian osalta näyttää olevan eri mielipiteitä siitä, pitäisikö olla muovia vai ei.
Asennan vesikiertoisen lattialämmityksen, joka liitetään patteriin shuntin avulla.
Mitä olen lukenut, pitäisi olla höyrynsulku lämpimällä puolella. Lattian osalta näyttää olevan eri mielipiteitä siitä, pitäisikö olla muovia vai ei.
Se, mikä tekee minut hieman mietteliääksi, on se, että voi päätyä tilanteeseen, jossa sisällä on kylmempää kuin ulkona... silloin on riski kondensoitumiselle muovin päälle...C cdt sanoi:Olen tekemässä samaa. Seinissä ja lattioissa tulee olemaan 195mm eristystä ja hieman enemmän katossa.
Asennan vesikiertoisen lattialämmityksen, joka liitetään patteriin sekoitusventtiilillä.
Olen lukenut, että höyrysulku pitää olla lämpimällä puolella. Lattian osalta näyttää olevan hieman erilaisia mielipiteitä siitä, pitäisikö käyttää muovia vai ei.
Klikkaa tästä vastataksesi