Hei, mietin onko kukaan asentanut handöl murspis rosendahl -takkaa. Oletteko tyytyväisiä, haluaisin kuulla etuja ja haittoja. Kiitos etukäteen.

Olin aikeissa asentaa sellaisen. Kun perustus oli valettu, muutimme kuitenkin mieltämme ja asensimme Keddy Maxette Hörn:n sijaan. En suosittele mielen muuttamista, koska ilman saannin järjestämisestä tuli hankalaa, mutta muuten emme ole katuneet hetkeäkään. Keddy on paljon kauniimpi ja sopii paremmin talomme muuhun tyyliin.

Muuten oppituntina voi todeta, että valmistajan tiedot siitä, kuinka kauan takka luovuttaa lämpöä, kannattaa ottaa pienellä varauksella.
Terveisin Tommy

tommiz sanoi:
Muuten, oppitunti on, että valmistajan väitteisiin siitä, kuinka kauan liesi säteilee lämpöä, kannattaa suhtautua pienellä varauksella.
Terveisin Tommy
Kuinka kauan se säteilee lämpöä riippuu siitä, kuinka paljon lämpöä "kulutetaan" - häviää seinien ja ikkunoiden kautta. Uuni säteilee lämpöä, kunnes se saavuttaa saman lämpötilan kuin huoneen ilma ;). Jos talo on eristetty alle standardin tai ulkona on todella kylmä, uuni jäähtyy nopeammin. Siksi on vaikea arvata etukäteen, kuinka nopeasti uuni "tuhlataan" tietyssä huoneessa/talossa. Valmistaja voi vain taata, kuinka paljon lämpöä voi varastoida uuniin ja kuinka kauan se kestää keskimäärin, uskon minä ;).
Toivon, ettei uunisi tuota sinulle liikaa pettymystä, Tommy. Se jäähtyy ehkä nopeasti nyt, kun ulkona on todella kylmä, mutta se kestää pidempään, kun sää on lauhempi ;). Kyllä se hyödyttää kaikissa säissä ;D.
gaia (ei myyjä, halusi vain lievittää pettymystäsi)

Hei taas.
En ole niin hirveän pettynyt. Liesi on todella hieno ja onhan se vähän ylpeä, koska sen on muurannut itse. Lisäksi se lisää huoneen viihtyisyyttä uskomattoman paljon. Edelleen rakennan edelleen ja minulla on varmaankin melko paljon lämpöhävikkiä, joten siinä on varmaan jotain perää mitä sanot.

Se, mistä olen hämmentynyt, on se, että mainoksessa sanottiin paljon, että siinä oli suuri "lämpövarasto" ym. ym. Mutta vain valurautakasetti lämpenee, minun täytyisi varmasti polttaa useita vuorokausia peräkkäin saadakseni kivivaraston lämpimäksi (sellainen poltto ei kuitenkaan kestä kasettia käyttöohjeen mukaan).
Terveisin Tommy

verra sanoi:
Hei, ihmettelen, onko kukaan asentanut handölin takkaa rosendahl. Oletko tyytyväinen, kuulisin mielelläni plussista ja miinuksista. Kiitos etukäteen.
Meillä on juuri sellainen ja olen täysin tyytyväinen. Kannattaa hankkia tuuletin, niin me teimme ja mielestäni se on loistava.
Talvella lämmitämme päivittäin, olemme laskeneet lämmön talon siinä osassa niin alas, että jos emme lämmitä, tulee kylmä.
Meillä on myös tuuletin, joka vie lämmön portaikkoon niin, että se nousee yläkertaan, toimii hyvin myös (meillä on luonnonilmastus).
Koskien lämpövarastoa, kestää muutaman tunnin lämmittää, mutta sitten se on niin lämmin, että tuskin voi koskea takkaan ja se on yhä lämmin, kun aamulla tullaan alakertaan.

Se palaa myös todella rauhallisesti ja kauniisti, pellin on oltava aina täysin avoinna.

Olen täysin tyytyväinen ja voin suositella sitä.

mvh Kai

tommiz sanoi:
Hej igen.

Det jag är konfunderad över är att det i reklamen stod en massa om att den hade ett stort "värmemagasin" mm mm. Mvh Tommy
Kyllä, raskaiden kivien lämmittäminen vie aikansa. Vanha muurattu kamiinimme ei oikein kuumene myöskään, mutta voi tuntea, että se on lämpimämpi kuin käsi ja voi tuntea vähän lämpöä vielä seuraavana päivänä. Keveät uunit ja kamiinat lämpenevät nopeasti, mutta viilenevät yhtä nopeasti. Jos on raskas kappale, se on hitaampi, mutta se ei ole haitta, mielestäni. Ja pinta-ala, joka luovuttaa lämpöä, on suuri, joten sen ei tarvitse olla kuuma luovuttaakseen yhtä paljon lämpöä kuin pieni kuuma pinta.
Toivottavasti suljet kaikki luukut joka kerta, kun tuli on sammunut, jotta lämmin sisäilma ei poistuisi savupiipun kautta. Muuten on helppo käydä niin, että huone ja uuni viilenevät, koska ilmanvaihtoa tapahtuu savupiipun kautta, kun tuli on sammunut, sillä savupiipussa on vetoa.
Pysy lämpimänä!
gaia

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.