Hei!

Asuntoni remontissa on nyt aika ostaa ja asentaa kattolistoja. Ongelma on, että meillä on kaareva erkkeri ja ihmettelen, onko joku kokenut tämän ennen?

Listojen koko, joita katsomme, on noin 120-140x120-140 mm ja materiaalit ovat styrox tai polyuretaani, joka on hieman jäykempi. Luulen, että styrox voi toimia hyvin, jos kiinnität listan ruuveilla tai nauloilla liiman kuivumisen aikana, mutta onko jollain kokemusta jäykempien listojen taivuttamisesta?

Tilaamamme koekappaleet ovat niin lyhyitä, että on vaikea arvioida, ja polyuretaani-listat näyttävät paljon hienommilta.

Kaarevuus ei ole liian jyrkkä. Seinän pituus on 4,7m ja kaarevuuden syvyys keskellä on noin 70cm.

Kiitos etukäteen!

Viisi erilaista valkoista kattolistamallia puisella pöydällä, taustalla harmaa seinä. Kaksi ikkunaa olohuoneessa, jossa on kaareva seinä ja katto. Huoneessa on myös sohvapöytä, sohva ja kasvi. Kattokruunu roikkuu katosta.

Staffans2000
Millaisia listoja oli aiemmin?

Staffans2000 Staffan2000 sanoi:
Mitä listoja aiemmin oli?
Puulistat vähän pienemmällä mallilla.

Näin jälkikäteen, miten listojen taivutus sujui ja minkä valinnan teitte lopulta? Minulla on samanlainen ongelma.

N Notoes sanoi:
Jälkikäteen miettien, miten listoihin taipuminen meni ja mitä valitsitte lopulta? Minulla on samanlainen ongelma
Päädyin itse asiassa tekemään oman listan kipsilaastista. Leikkasin profiilin metallipalaan, jota vedin kiskon jälkeen. Vahvistin verkolla.
Hauska projekti!

• Valoisa olohuone skandinaavisella sisustuksella, olemassa kauniit korkeat ikkunat, kasveja, sohva ja puupöytä. Seinillä on koristeellisia listoja.
  • Huoneen katto, jossa näkyy käsintehtyä kipsikoristetta ikkunan yläpuolella, keskeneräisenä verkolla vahvistettuna. Teos etenee hyvin.
  • Tykkään
Lgh1 ja 5 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.