Aion muuttaa pieneen vuokra-asuntoon, jossa on kiinteästi liimattuja vaatekaappeja, jotka vievät todella paljon tilaa. Onko mitään keinoa poistaa kaapit ja sitten voidaanko ne laittaa takaisin, kun muutan pois?

Ladataan kuva vaatekaapeista.

Valkea, seinää vasten kiinnitetty kolmiovinen vaatekaappi vaaleassa huoneessa.
Garderobin oven saumakohta ja kiinnitys.
Vakio valkoinen vaatekaappi, joka on kiinnitetty seiniin pienessä huoneistossa, kuva päätynäkymästä.
Kiinteästi asennettujen kaappien kulma pienessä asunnossa, lähikuva harmaasta kaapin ovesta ja vaaleasta seinästä.
Kaapin sisäpuoli, jossa on vaatetanko ja reikiä hyllyille.

Tein jotain samanlaista, kun asuin opiskelija-asunnossa. Irrotin varovasti vaatekaapit seinästä ja heitin ne vintille. En muista, irrotinko mitään muuta, mutta luulen, että vedin enimmäkseen ulos muutaman naulan. Sitten pakkeloin ja maalasin kohdat, joissa ne olivat olleet.

Muuttamassa oli helppo laittaa kaapit takaisin siististi.

D Dr.E sanoi:
Tein jotain vastaavaa kun asuin opiskelija-asunnossa. Taivutin varovasti kaapit irti seinästä ja heitin ne vintille. En muista tarkalleen, irrotinko myös jotain, mutta luulen vetäneeni ulos enimmäkseen nauloja. Sitten tasoitin ja maalasin kohdat, joissa ne olivat kiinni.

Muuton yhteydessä oli helppo laittaa takaisin nätisti.
Olen ladannut kuvan myös kaapin sisältä (viimeinen kuva), en näe siinä ruuveja tai nauloja, joilla se voisi olla kiinnitettynä seinään.

Muistatko, oliko paljon hiomista ja tasoittamista sitten? Tuliiko vaurioita seinään/itse kaappiin?

Yläpuolella kaapin on halkeama seinässä, ihmettelen, onko olemassa riski, että kipsilevy irtoaa, jos yritän taivuttaa sitä irti.

Nyt siitä on joitakin vuosia, joten en muista ihan tarkasti. Luulen, että siellä oli joitakin yksittäisiä piilonauloja, mutta kaapit lähtivät helposti irti. Voit irrottaa listat ja vääntää varovasti sorkkaraudalla tai jollakin vastaavalla, niin huomaat, lähteekö ne irti vai ovatko ne tiukassa kiinni.

Kittasin vain hieman huolimattomasti ja maalasin sitten. Siitä tuli aika siisti, ja jälkeenpäin, kun muuttaa pois, se on kaappien takana, joten sen ei tarvitse olla täydellinen.

Mikään ei hajonnut, kun korjasin. Mutta olin kyllä aika varovainenkin.

Ne näyttivät melko samanlaisilta kuin sinun kaappisi, mutta en voi luvata, että se menee yhtä hyvin sinulla. Ei oikein näy varmasti, miten ne ovat kiinni.

• Tykkään
Gabriella J
  • Laddar…
D Dr.E sanoi:
Nyt siitä on kulunut muutama vuosi, joten en muista tarkalleen. Luulen, että siellä oli muutama piilotettu naula, mutta kaapit oli helppo irrottaa. Voit kokeilla irrottaa listat ja vääntää varovasti sorkkaraudalla tai jollakin vastaavalla, niin huomaat, onnistuuko se vai onko se todella tiukassa.

Pakkeloin vain vähän huolimattomasti ja maalasin sitten. Se näytti melko siistiltä ja jälkeenpäin, kun muutat pois, ne ovat kaappien takana, joten niiden ei tarvitse olla täydellisiä.

Mikään ei mennyt rikki, kun korjasin sen. Mutta olinhan myös melko varovainen.

Ne näyttivät melko samanlaisilta kuin sinun kaappisi, mutta en voi luvata, että se menee yhtä hyvin sinulla. Ei oikein voi olla varma, miten ne ovat kiinni.
Minun pitää kai yrittää! :)

• Tykkään
Dr.E
  • Laddar…
Tomture61
E east war sanoi:
Minä aion muuttaa pieneen vuokrakämppään, jossa on lattiassa kiinni olevia vaatekaappeja, jotka vievät tosi paljon tilaa. Voinko jotenkin poistaa vaatekaapit ja sitten laittaa ne takaisin paikoilleen, kun muutan pois?
On varmaan aika epätavallista liimata moderneja vaatekaappeja (lastulevyä) seinään kiinni.

Tomture61 Tomture61 sanoi:
On melko harvinaista liimata nykyaikaisia vaatekaappeja (lastulevy) seinään.
Se on erittäin vanha ja kulunut asunto.

Tomture61
E east war sanoi:
Se on erittäin vanha ja kulunut asunto
Vanhoissa asunnoissa on alkuperäiset kaapit, jotka on tehty oikeasta puusta, ja ne yleensä ulottuvat kattoon asti.
Nämä kaapit näyttävät jälkiasennuksilta.
Listat voivat olla liimattuja runkoon.

Tomture61 Tomture61 sanoi:
Vanhoissa asunnoissa on alkuperäisiä vaatekaappeja, jotka on rakennettu oikeasta puusta, usein ne ulottuvat kattoon asti.
Nämä vaatekaapit näyttävät asennuksen jälkeiseltä lisäykseltä.
Listat voivat olla liimattu runkoon.
Tarkoittaako tämä, että niitä ei voi irrottaa vahingoittamatta seinää/itse vaatekaappia?

E east war sanoi:
Voinko jotenkin poistaa vaatekaapit ja laittaa ne sitten takaisin, kun muutan pois?
Valitettavasti sanoisin, että tähän on täysin mahdotonta vastata.

Ne voivat olla niin tukevasti liimattuja, että jäljelle jää vain polttopuita, kun saat ne irti ja puolet seinästä kuuluu polttopuihin. :surprised:

Ne voivat myös olla niin löyhästi kiinni, että voit saada ne irti puhaltamalla niitä. :D

Ja kaikki siltä väliltä. :rolleyes:

Tervetuloa tänne!

• Tykkään
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Tomture61
E east war sanoi:
Tarkoittaako se, ettei niitä voi irrottaa ilman, että vahingoittaa seinää/itse vaatekaappia?
Katso vaatekaappien yläosasta ruuveja / reikiä ruuveille.

BirgitS
E east war sanoi:
Se on erittäin vanha ja kulunut asunto
Ottaen huomioon pienet saranat ja tumman sokkelin, luulen että vaatekaapit ovat 80-luvulta tai ehkä 90-luvun alusta.

• Tykkään
tergo
  • Laddar…
ja se näyttää olevan marbodal-kaapit 80-luvun alusta

BirgitS BirgitS sanoi:
Ottaen huomioon pienet saranat ja tumman sokkelin, luulen, että vaatekaapit ovat 80-luvulta tai ehkä 90-luvun alusta.
T tergo sanoi:
joo, ne näyttävät olevan marbodal-kaappeja 80-luvun alusta
Uskon, että olette oikeilla jäljillä, mutta mietin eniten miksi vaatekaappien ikä on mielenkiintoinen. :thinking::thinking::thinking:

TS:n mahdollisuuksiin vaikuttaa kai niiden kiinnittämiseen menneiden PL400-putkien määrä eikä vaatekaappien ikä... Mutta ehkä missaan jotain. :oops:

Alfredo Alfredo sanoi:
Luulen, että olette oikeilla jäljillä, mutta pohdin eniten miksi kaappien ikä on kiinnostava. :thinking::thinking::thinking:

Eikö se ole PL400-putkien määrä, joka on mennyt niiden kiinnittämiseen, mikä vaikuttaa TS:n mahdollisuuksiin eikä kaappien ikä... Mutta ehkä minulta jää jotain huomaamatta. :oops:
Joo, en oikein ymmärrä myöskään, mutta minulla ei ole kokemusta rakennus- tai puutyöstä.

Uskallanpa kuulostaa tyhmältä, onkohan jotain ainetta, jolla voisi liuottaa liimaa niin, että se irtoaisi seinästä helpommin?

Viimeksi muokattu:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.