3 043 lukukertaa ·
4 vastausta
3k lukukertaa
4 vastausta
Suolasaostuma äskettäin salaojitetussa talossa, jossa kellari
Hei, sain talon salaojituksen tehdyksi yritykseltä, joka on pitkään erikoistunut omakotitalojen ja vastaavien salaojitukseen viime kesänä. Se tehtiin isodrän-levyillä ulkoseinää vasten kellariin. Talo on rakennettu 1938, valettu betonikellari ja luultavasti kalkkilaasti seinien sisäpuolella. Talo sijaitsee hiekkamaalla ja lievässä rinteessä.
Olen huomannut nyt muutaman kuukauden jälkeen, että joihinkin ulkoseiniin on ilmestynyt jotain valkoista, untuvamaista, jonka luulen googlauksen perusteella olevan suolajäämiä. Olen asettanut pari kosteudenkerääjäpurkkia, ja ne täyttyivät kuukauden jälkeen, ja huomasin myös, että kellarin ikkunassa oli kondensaatiota. Mistä nämä asiat johtuvat?
Olen huomannut nyt muutaman kuukauden jälkeen, että joihinkin ulkoseiniin on ilmestynyt jotain valkoista, untuvamaista, jonka luulen googlauksen perusteella olevan suolajäämiä. Olen asettanut pari kosteudenkerääjäpurkkia, ja ne täyttyivät kuukauden jälkeen, ja huomasin myös, että kellarin ikkunassa oli kondensaatiota. Mistä nämä asiat johtuvat?
Se johtuu todennäköisesti siitä, että kosteus menee seinän läpi. Asettamasi Torrbollar eivät valitettavasti tuo hyötyä, vaan hukkaavat rahasi. Kosteusmittari on hyvä, jos asennat sen, näet kuinka paljon kosteutta on ja voit toimia sen mukaan.
Jäsen
· Västernorrland
· 11 695 viestiä
Ja kuten on jo mainittu monissa muissa keskusteluissa, tavallinen salaojitus harvoin auttaa kaiken kosteuden torjumiseen vanhemmissa taloissa, koska niitä ei ole rakennettu kapillaarikatkaisevilla kerroksilla seinien ja perustuksen alla.
Ilmankuivain vähentää ilmankosteutta.
Jos ovet huoneiden välillä ovat kiinni, tarvitset useamman, mutta jos ovi on auki tai ovia ei ole lainkaan, yksi ilmankuivain voi riittää.
Jos ovet huoneiden välillä ovat kiinni, tarvitset useamman, mutta jos ovi on auki tai ovia ei ole lainkaan, yksi ilmankuivain voi riittää.
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Är det dumt att köpa det här huset.
Grund & Markarbeten -
husannonstext syns vid min gatuadress googlesökn - hur får jag bort ?
Juridik -
Varning!! byggahus.se är en fälla!!!
Information & Feedback -
Hur blir man av med saltutfällningar i huset? dräneras eller inte?
Grund & Markarbeten -
Hussvamp, källarsvamp eller saltutfällning källargolv?
Gifter, farliga byggmaterial & skadedjur