M
Aion laittaa uusia kattolistat koko taloon ja olen pitkään miettinyt puuta, mutta nyt olen alkanut ajatella myös styroksilistoja luettuani, että niiden pitäisi olla paljon helpompia asentaa.

Pitääkö tämä paikkaansa? Onko niitä helpompi sovittaa kulmiin? Näyttääkö se yhtä "hyvältä" kuin puu? Onko ne helpompi asentaa?

Oli pitkä aika sitten, kun näin stukkokoristeita styroksista missään kaupassa.
Muistan, että ne tuntuivat heikoilta, joten ne ovat varmaan todella hauraita, vaikea kuvitella lopputuloksen olevan parempi.

M
T TheGame sanoi:
Oli kauan sitten kun näin styroksisia kattolistoja missään kaupassa.
Muistan, että se tuntui heikolta, joten sen täytyy olla hyvin herkkää, vaikea kuvitella, että lopputulos olisi parempi
Saatavilla sekä Bauhausissa että Byggmaxissa aikaisina osumina, kun etsii kattolistoja, joten niitä näyttää olevan aika paljon kuitenkin.

En pidä muovista ja feikistä, mutta juuri styroksiset kattolistat ovat todella hyviä - erityisesti jos on seinät, joihin on vaikea kiinnittää, esim. rappaus. Lisäksi ne ovat hieman pehmeitä ja seuraavat mukana, jos katto ja seinä liikkuvat hieman toisiinsa nähden.

Saatavilla suuremmista maalikaupoista, esim. Flügger.

• Tykkään
milimani
  • Laddar…
M EmmaRa sanoi:
Niitä löytyy sekä Bauhausista että Byggmaxista, kun hakee kattolistoja, joten niitä näyttää olevan melko paljon siellä ainakin.
Niinpä, näyttäisi olevan vain online-tilauksia Byggmaxista.
Itse puran kattolistoja vähitellen, joten en oikeastaan enää seuraa :)

M
T TheGame sanoi:
Siltä näyttää, vaikuttaa siltä että Byggmaxilla on vain online-tilaukset.
Itse luovun kattolistasta sitä mukaa, joten minulla ei ole enää rehellisesti sanottuna käsitystä asiasta. :)
Minulla on iso (ruma) rako katon ja seinän välillä, joka täytyy peittää, joten minulla ei ole paljon vaihtoehtoja. :)

Löytyy myös Beijeriltä. Meillä on sellaiset kylpyhuoneessa, joka remontoitiin juuri ennen kuin ostimme talomme. En koskaan ajatellut, mikä materiaali se oli ennen kuin eräänä päivänä kosketin sitä.:)

hei,

talossamme edellinen omistaja on asentanut käsittelemättömät stukkilistat styroksista, se näyttää ihan ok. eräs tuttava, joka osti samanlaisia listoja, spraymaalasi omansa jollakin edullisella biltema paint:lla, hänen näyttävät paljon paremmilta imo, joten suosittelen jonkinlaista käsittelyä ulkonäön vuoksi.

Kyllä, meidän ovat maalattu.

Styroksi: onko se sellaista, joka palaa niin hyvin?

Toimii superhyvin, maalasin omani elementtitelalla, sitten kiinnitin akryylitiivisteellä, pystyin yhdistämään asennuksen ja tiivistyksen yhteen.

V
Toimii hienosti!
Asenna - liitä - maalaa ne samaan aikaan kuin katto ja samalla värillä!

Hakusanat, jotka tuovat hyviä/enemmän osumia, pitäisi olla cellplast ja xps, koska jotkut eivät käytä Frigolit-tuotemerkkiä hakusanana.
Tämä sanottuna, ostin muutamia sellaisia monta vuotta sitten laittaakseni niistä kattoon silloisessa asunnossani, mutta ne jäivät vain lojumaan, joten kun sitten muutin, ne päätyivätkin roskahuoneeseen...

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.