8 272 lukukertaa ·
15 vastausta
8k lukukertaa
15 vastausta
Standardimitat autotallirakennuksessa
Sivu 1 / 2
Hei,
Olen aloittamassa autotallini/autokatokseni rakentamista, jonka mitat ovat 700x700 cm, ja pohdin, mitä koolauksia pitäisi käyttää. Tarkoitus on, että se olisi lämpöeristetty, mutta samalla en haluaisi uhrata lattiapinta-alaa seiniin ???
Olen miettinyt, riittäisivätkö 45x95 ja ulkoinen kipsilevy tuulensuojaksi, vai riittääkö tuulensuojapaperi jopa näillä mitoilla, voisiko joku antaa neuvoja...
Koska lattialaatta on valettu koko alueelle, autokatoksen ja autotallin välinen seinä tulee suoraan laatan päälle, kuinka suojaa tämän seinän alaosa kosteusvaurioilta.
Olen aloittamassa autotallini/autokatokseni rakentamista, jonka mitat ovat 700x700 cm, ja pohdin, mitä koolauksia pitäisi käyttää. Tarkoitus on, että se olisi lämpöeristetty, mutta samalla en haluaisi uhrata lattiapinta-alaa seiniin ???
Olen miettinyt, riittäisivätkö 45x95 ja ulkoinen kipsilevy tuulensuojaksi, vai riittääkö tuulensuojapaperi jopa näillä mitoilla, voisiko joku antaa neuvoja...
Koska lattialaatta on valettu koko alueelle, autokatoksen ja autotallin välinen seinä tulee suoraan laatan päälle, kuinka suojaa tämän seinän alaosa kosteusvaurioilta.
Itse olen saanut käsityksen, että kipsi on se mitä käytetään nykyään, mutta jos on argumentteja, jotka puoltavat jotain muuta, niin kuuntelen....... :
Haluathan rakentaa mahdollisimman sujuvasti
Pärjääkö 45x95 koolauksilla? :-/
Haluathan rakentaa mahdollisimman sujuvasti
Pärjääkö 45x95 koolauksilla? :-/
Kyllä se kestää, mutta jos haluat enemmän eristystä, voit laittaa 45x45 reglit vaakaankin.Troubleshooter sanoi:
Kipsin sijaan voit käyttää Windyä tuulensuojana. Se on erittäin helppo käsitellä ja kätevä.
Seinä joka tulee suoraan laatalle, voit laittaa yhden kerroksen Lecaharkkoja. Aseta tervapaperi Lecaharkkojen ja sokkelin väliin, niin se pärjää
Mietin, olisiko helpompaa valaa koroke, joka on noin 20 mm korkea, syynä siihen, että haluan nostaa seinää hieman ylöspäin, on mahdollinen vesi, joka voi valua autosta, kun se on parkeeraattu katokseen. Ei ole kovin hyvä, että seinä on suoraan lattialla, uskoisin. :-/
Täytyykö harjateräkset porata laattaan kiinni vai riittääkö jos ne asetetaan kannan viereen?......Juuri nyt olen epävarma, pitäisikö valita 95 vai 120 mm koolaukset, mutta luulen että valitsen 120 ja windy, kuten immobil suositteli, koska tämä vaikuttaa olevan kätevä ratkaisu tuulensuojapaperilla.
Lecan etuna on, että se eristää.
Aion muurata yhden kerroksen 19*19-leca.
On erittäin typerää olla korottamatta kynnystä.
Kosteus menee seinän alle ja sitten se mätää.
20 mm ei todennäköisesti riitä.
Lisäksi on etu saada paneeli ylös ulkopuolella.
Maa halutaan pitää samalla korkeudella kuin portit, eli samalla korkeudella kuin levy. Jos ei ole ylimääräistä leca-kierrosta, paneeli tulee maahan.
/Thrax
Aion muurata yhden kerroksen 19*19-leca.
On erittäin typerää olla korottamatta kynnystä.
Kosteus menee seinän alle ja sitten se mätää.
20 mm ei todennäköisesti riitä.
Lisäksi on etu saada paneeli ylös ulkopuolella.
Maa halutaan pitää samalla korkeudella kuin portit, eli samalla korkeudella kuin levy. Jos ei ole ylimääräistä leca-kierrosta, paneeli tulee maahan.
/Thrax
Hei o Hopp,
Monien iloisien huudahdusten jälkeen ajattelin, että tulee varmaan 120 mm leveä kerros lecaharkkoja lattian viereen. Miten kiinnitetään harkot lattiaan, riittääkö laasti pitämään ne paikallaan. :-/
Olen nähnyt, että lecaharkoissa on uria raudoitusta varten, pitäisikö niitä käyttää, vaikka kyseessä on vain yksi kerros....... ???
Miten sitten kiinnittää alajuoksu lecaharkkoon, ajattelin käyttää expanderia suoraan lattiaan, mutta oletan, että se on vähän erilaista, kun käyttää lecaharkkoja pohjalla. ???
Monia kysymyksiä tulee, mutta ehkä opin jotain siinä samalla.... :
Monien iloisien huudahdusten jälkeen ajattelin, että tulee varmaan 120 mm leveä kerros lecaharkkoja lattian viereen. Miten kiinnitetään harkot lattiaan, riittääkö laasti pitämään ne paikallaan. :-/
Olen nähnyt, että lecaharkoissa on uria raudoitusta varten, pitäisikö niitä käyttää, vaikka kyseessä on vain yksi kerros....... ???
Miten sitten kiinnittää alajuoksu lecaharkkoon, ajattelin käyttää expanderia suoraan lattiaan, mutta oletan, että se on vähän erilaista, kun käyttää lecaharkkoja pohjalla. ???
Monia kysymyksiä tulee, mutta ehkä opin jotain siinä samalla.... :
120 mm Leca kuulostaa vähän ohuelta :-/Troubleshooter sanoi:Hei o Hopp,
Olen monien iloisien kannustusten jälkeen ajatellut, että tulee varmaankin kerros 120 mm leveitä lecaharkkoja betonilaattaa vasten. Kuinka kiinnitetään harkot laattaan, riittääkö laasti pitämään ne paikallaan. :-/
Olen nähnyt, että lecaharkoissa on uria raudoitusta varten, kannattaako niitä käyttää, vaikka kyseessä olisi vain yksi kerros....... ???
Kuinka kiinnitettäisiin sitten koolinki lecaharkkoon, aioin käyttää expanderia suoraan laatassa, mutta luulisi, että se olisi hieman erilaista, kun käytetään lecaharkkoja pohjalla. ???
Tulee paljon kysymyksiä, mutta ehkä opin jotain siinä samalla.... :![]()
Tulee varmaankin jonkinlainen kylmäsilta seinän alaosaan, kuinka paljon eristystä olit ajatellut laittaa?
190 mm Leca ei varmaankaan olisi virhe, pitäisi olla makuulla 45 mm koolaukset jommalla kummalla puolella myös?
Laasti riittää varmasti hyvin kiinnitykseen, raudoitusuraan tasoitin vain samalla laastilla, koolinkiä kiinnitin pitkällä naulatulpalla, koolingin alla oli myös tervapaperia......