23 767 lukukertaa ·
16 vastausta
24k lukukertaa
16 vastausta
Kittaus uritetulla kipsikatolla
Sivu 1 / 2
Tänään minulla on kipsikatto, jossa on näkyviä viiltoja, ja mietin niiden viiltojen tasoittamista. Ajatuksena on laittaa kittiä viiltoihin ja sitten liimata sinne paperinauhat, jotka sitten kitataan.
Onko joku tehnyt tämän? Miten käy "harjanteiden" kanssa, joissa viillot ovat olleet?
Onko joku tehnyt tämän? Miten käy "harjanteiden" kanssa, joissa viillot ovat olleet?
Olen tehnyt niin, paitsi että käytin lasikuitua paperinauhojen sijasta. Luulen, että paperinauhat ovat parempia.
Kuitenkaan, kuten Stefan N kirjoittaa, siitä ei tule täysin näkymätön. Tämä riippuu kuitenkin siitä, kuinka korkea katto on ja kuinka tarkka olet siitä, miltä haluat sen näyttävän. (Jos pidät modernista ilmeestä suurilla täysin sileillä elottomilla pinnoilla, tai kuten minä, haluat elämää, vaihtelua ja rakennetta.)
Vaikka meillä on matala katto (2,25 m), se ei pistä silmään (tavallisella mattavalkoisella kattomaalilla). Jos kuitenkin katsot kattoon ja tutkit sitä tarkemmin, se näkyy. Mitä parempi olet tasoittamaan, ja mitä enemmän levität tasoitetta laajalle alueelle, sitä parempi siitä tulee. Mutta se on työlästä puuhaa, ja jos sinulla on heikot kattopalkit, kuten meillä, on suuri riski, että saumat halkeavat, kun katto liikkuu (myrsky ja kun suuret lumimassat irtoavat katosta). Lisäksi amatöörimäinen katon maalaus näkyy vähintään yhtä paljon kuin tasoitus... Jos katto olisi korkeampi, se ei todennäköisesti näkyisi.
Kuitenkaan, kuten Stefan N kirjoittaa, siitä ei tule täysin näkymätön. Tämä riippuu kuitenkin siitä, kuinka korkea katto on ja kuinka tarkka olet siitä, miltä haluat sen näyttävän. (Jos pidät modernista ilmeestä suurilla täysin sileillä elottomilla pinnoilla, tai kuten minä, haluat elämää, vaihtelua ja rakennetta.)
Vaikka meillä on matala katto (2,25 m), se ei pistä silmään (tavallisella mattavalkoisella kattomaalilla). Jos kuitenkin katsot kattoon ja tutkit sitä tarkemmin, se näkyy. Mitä parempi olet tasoittamaan, ja mitä enemmän levität tasoitetta laajalle alueelle, sitä parempi siitä tulee. Mutta se on työlästä puuhaa, ja jos sinulla on heikot kattopalkit, kuten meillä, on suuri riski, että saumat halkeavat, kun katto liikkuu (myrsky ja kun suuret lumimassat irtoavat katosta). Lisäksi amatöörimäinen katon maalaus näkyy vähintään yhtä paljon kuin tasoitus... Jos katto olisi korkeampi, se ei todennäköisesti näkyisi.
Olen juuri ollut maalikaupassa ja kysynyt samasta asiasta. He sanovat, että pitäisi tasoittaa raot ilman nauhoja, hioa tasaiseksi ja sitten liimata microlite. He ovat täysin varmoja, ettei se tule halkeilemaan.
Koska olen halunnut poistaa raidat katosta jo monta vuotta, ostin tasoitetta, microlitea, kangastapettiliimaa microlitelle ja halpaa kattomaalia microliten pohjamaaliksi.
Onko joku kokeillut tätä menetelmää? Vaikuttaako se järkevältä tehdä niin?
Koska olen halunnut poistaa raidat katosta jo monta vuotta, ostin tasoitetta, microlitea, kangastapettiliimaa microlitelle ja halpaa kattomaalia microliten pohjamaaliksi.
Onko joku kokeillut tätä menetelmää? Vaikuttaako se järkevältä tehdä niin?
Sitten sinun täytyy laittaa microlite aivan koko kattoon, mikä ei ole lainkaan helppo saada hyväksi. Microlite muuttuu veltoksi ja hankalaksi käsitellä ylöspäin, joten sen asentaminen vaatii hieman kokemusta.wadbat75 sanoi:Olen juuri käynyt maalikaupassa ja kysynyt samaa asiaa. He sanovat, että raot pitäisi tasoittaa ilman nauhoja, hioa tasaiseksi ja sitten liimata microlite paikoilleen. He ovat täysin varmoja, ettei se tule halkeilemaan.
Koska olen halunnut päästä eroon katossa olevista raidoista jo monta vuotta, ostin tasoitetta, microliten, kudostapettiliimaa microlitelle ja halpaa kattomaalia microliten pohjustamiseen.
Onko joku kokeillut tätä menetelmää? Vaikuttaako se järkevältä?
Halkeamien täyttäminen ja sitten paperinauha, joka tasoitetaan pois, on todennäköisesti helpompi ja yksinkertaisempi työ. Jos käytät leveää lastaa, se ei tule näkymään, eikä koko kattoa tarvitse tasoittaa, vaan vain nauhoja.
Mutta jos laitat microliten koko kattoon ja saat sen tasaiseksi ilman ryppyjä ja rakoja vuotien väliin, se on erinomainen tapa tehdä se.
Viimeksi muokattu:
Olen tehnyt molemmat poistaakseni "v" taitteen kipsikatosta.
Ensimmäisellä kerralla tasoitin uurteet ja laitoin koko kattoon microlit. Tuli hirveästi taitteita ja huonoja saumoja... Leikkasin sitten pois taitteet ja tasoitin koko katon...
Toisella kerralla täytin ensin taitteet kipsilaastilla ja tasoitin katon (ilman nauhoja) ja maalasin.
Jos tekisin sen uudelleen, valitsisin menetelmän 2 joka päivä viikossa!
Microlit katossa vaatii tekijältään paljon!
Ensimmäisellä kerralla tasoitin uurteet ja laitoin koko kattoon microlit. Tuli hirveästi taitteita ja huonoja saumoja... Leikkasin sitten pois taitteet ja tasoitin koko katon...
Toisella kerralla täytin ensin taitteet kipsilaastilla ja tasoitin katon (ilman nauhoja) ja maalasin.
Jos tekisin sen uudelleen, valitsisin menetelmän 2 joka päivä viikossa!
Microlit katossa vaatii tekijältään paljon!
Moderator
· Stockholm
· 57 836 viestiä
En luottaisi microlit:iin ainoana "vahvistuksena" saumojen kohdalla. Microlit on ennen kaikkea tapa saada tasainen hieno pinta, ei kestä kovin paljon vetolujuutta..
Tasoitus, hionta tasoitus, kunnes saumat ovat täysin näkymättömiä. Liimaa paperinauha, tasoita useita kerroksia (vähintään 2 kertaa), hio, tasoita uudelleen. Kun se on "täysin tasainen" liimaa microlit.
Tasoitus, hionta tasoitus, kunnes saumat ovat täysin näkymättömiä. Liimaa paperinauha, tasoita useita kerroksia (vähintään 2 kertaa), hio, tasoita uudelleen. Kun se on "täysin tasainen" liimaa microlit.
Moderator
· Stockholm
· 57 836 viestiä
Olen laittanut microlit meidän keittiön kattoon, noin 35 neliömetriä. Se ei ollut hauskaa. On erityisen tärkeää, että liimaa on runsaasti, jotta se ei ehdi kuivua ennen kuin saat kankaan paikoilleen, ja haluat mielellään muutaman sekunnin aikaa säätää kangasta. On hyvä olla 2 tai jopa 3 henkilöä. Yksi, joka rullaa liimaa "etuosan" eteen koko ajan. Yksi, joka laittaa kankaan paikoilleen, ja ihanteellisesti yksi, joka pitää järjestystä kangasrullasta, mahdollisesti käy ja tasoittaa kangasta (tapettiharja) saadakseen pois mahdolliset kuplat.
Moderator
· Stockholm
· 57 836 viestiä
Kun tein sen, näin ohjeen, jossa sanottiin, että kangas on asetettava päällekäin ja sitten leikattava sauma, poistettava leikatut suikaleet, ts. myös ensin liimattu suikale. Se ei toiminut. Olisi pitänyt työskennellä 100 kertaa nopeammin, jos alempi suikale olisi pitänyt poistaa, kun juuri olet saanut toisen vuodan paikalleen. Se oli jo ehtinyt kuivua kiinni. Onneksi huomasin sen jo, kun aloitin vuodan nro kaksi.
Sen sijaan laitoin reunat vastakkain, ja siitä tuli hyvä.
Sen sijaan laitoin reunat vastakkain, ja siitä tuli hyvä.