1 966 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Solumuovi vai villa rapatulla julkisivulla??
Hei, minulla on hieman pohdintaa uusitun julkisivun eristyksen suhteen. Kyseessä on siis puutalo, jossa on noin 100 mm ilmarako ja levy, joka on valmistettu olkityyppisestä tai muusta vastaavasta materiaalista. Koska rappaus alkaa olla huono ja se on uusittava, ajattelin eristää samalla kertaa, mutta en tiedä, mitä järjestelmää minun tulisi käyttää, solumuovia vai jotain villatyyppiä. Onko solumuovi huono talolle? Tuleeko siitä ehkä liian tiivis? En haluaisi mielellään alkaa siirtää ikkunoita ulospäin, ja solumuovilla voisi ehkä olla ohuempi levy tämän välttämiseksi... kiitollinen vastauksista, Danne...
100mm ilmarako, kuulostaa paljolta...
Joka tapauksessa, jos et halua siirtää ikkunoita, on kysymys, onko mitään järkeä lisäeristää. Itse asiassa 100mm polyuretaani-eristys (pir) vastaa noin 200mm solumuovia. Voidaan varmasti rapata, vaikka valmista järjestelmää ei ehkä olekaan.
Joka tapauksessa, jos et halua siirtää ikkunoita, on kysymys, onko mitään järkeä lisäeristää. Itse asiassa 100mm polyuretaani-eristys (pir) vastaa noin 200mm solumuovia. Voidaan varmasti rapata, vaikka valmista järjestelmää ei ehkä olekaan.
En tiedä mitä sinun tarvitsee tietää, mutta koska rappaus alkaa olla huono ja täytyy tehdä uudestaan, ajattelin samalla eristää. Jos olen ymmärtänyt oikein, minun ei tarvitse purkaa sitä, mikä on huonossa kunnossa (ei suuria irtoamisia), vaan asentaa eristys nykyisen rappauksen päälle.
Joten kysymys on, olisiko parempi käyttää ohutta styroksi-levyä ja verkkoa, ja sitten rapata päälle, vai olisiko parempi laittaa 50 mm villaa ja verkkoa, ajatellen miten talo voi esimerkiksi jos siitä tulee liian tiivis ja syntyy hometta tai jotain...
Joten kysymys on, olisiko parempi käyttää ohutta styroksi-levyä ja verkkoa, ja sitten rapata päälle, vai olisiko parempi laittaa 50 mm villaa ja verkkoa, ajatellen miten talo voi esimerkiksi jos siitä tulee liian tiivis ja syntyy hometta tai jotain...
Olet oikeassa, se on varmaankin pienempi.
Klikkaa tästä vastataksesi