D
Aion kiinnittää kulmarautoja/rakennuskulmia 19mm MDF-levyyn, millaisia ruuveja minun pitäisi käyttää?

Eli en aio liittää MDF-levyjä yhteen enkä ruuvata lähelle reunoja.

Kah kokeilin tavallisia pyöristyneitä puuruuveja, mielestäni ne lipesivät erittäin pahasti. Oli vaikea saada aloitusreikä ennen kuin ruuvi tarttuu.
 
Yleensä esiporaan aina reiän, joka on hieman pienempi halkaisijaltaan kuin käytettävä ruuvi, esim. 3mm pora 3,5mm ruuviin, mutta sitten onko se oikein, en tiedä!
 
  • Tykkään
Cjwik ja 1 muu
  • Laddar…
MDF tulee aina esiporata, materiaali on niin tiivistä, ettei sillä ole minne mennä, kun ruuvia kiristetään.
 
  • Tykkään
mexitegel ja 1 muu
  • Laddar…
D
Vaikka poraa mdf-levyn keskelle?

esiporaatteko yhtä kokoa pienemmällä, eli jos ruuvi on 4mm niin käytättekö esiporaan 3mm?
 
Mittaa ruuvin "kärniläpimitta", eli ei kierrettä ja ota hieman pienempi pora.
 
D
Mielestäni se ei ole ongelma, mutta eihän se ole pahempi kuin että kokeilet ;).
 
D
Täytyy löytää työntömitta ensin, huokaus.
 
Ahh, ilman työntömittaa on vähän hankalaa mitata :D
 
D Derbyboy sanoi:
Borde gå att höfta.
Ei ole suoraan kriittistä tarkkojen mittojen kanssa. Olisin varmaan ensisijaisesti kokeillut tehdä vain "sisääntuloaukko" jollain esineellä.
 
D
mexitegel mexitegel sanoi:
Ahh, ja utan skjutmått är det lite klurigt att mäta :D
Jossain se on! Muistelen, että se on valitettavasti pahasti kulunut.
 
D Derbyboy sanoi:
Aika haastavaa päästä ytimen käsiksi työntömitalla, kun koot ovat niin pieniä kuin 3,5x16mm. Pitäisi pystyä arvaamaan.

valmistajat eivät valitettavasti kerro myöskään ”ytimen mittaa”.

[linkki]
Kokeile 2.5 mm poralla.
 
D
Taidan ajaa 4x16mm ja sitten nousen ehkä 2,8?
 
D
Aion kiinnittää baldakinin keittiön tuulettimeen.
 
  • Kipsikatto, jossa on auki tehty reikä ilmastointiputkea varten. Näkyvissä metalliset kiinnikkeet ja johdotus.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.