Rakennan näitä työtasoja https://egenbyggt.com/sv/shop/ovrigt/enkel-sagbock-diy-guide/ ja pohdin, mikä levymateriaali minun pitäisi ostaa käytettäväksi työpintana niiden päälle. Sitä käytetään kevyempiin töihin, kuten maalaamiseen, istutukseen, ruuvaamiseen jne. Levy kiinnitetään puristimilla tarvittaessa, ja koko penkki säilytetään purettuna autotallissa, kun sitä ei käytetä.

Minkä levyn minun pitäisi ostaa? Filmivaneri? MDF?

Halpa tammityötaso saadaksesi jotain kovempaa?

• Tykkään
yonna ja 1 muu
  • Laddar…
OSB:n voi vaihtaa, kun se muuttuu liian likaiseksi. Toinen vaihtoehto on ostaa pöytä kirpputorilta/Blocketista tai etsiä ilmaisilmoituksia ja säilyttää vain pöytälevyn.

• Tykkään
klaskarlsson ja 1 muu
  • Laddar…
P
F Funcadelic sanoi:
Rakennan näitä työpukkeja [linkki] ja pohdin, minkä levymateriaalin minun pitäisi ostaa käytettäväksi työtasona, joka asetetaan niiden päälle. Se on kevyempiä töitä, kuten maalaus, istutus, ruuvaus jne., mihin sitä tullaan käyttämään. Levy kiinnitetään puristimilla tarvittaessa ja koko penkki säilytetään purettuna autotallissa, kun sitä ei käytetä.

Minkä levyn minun pitäisi ostaa? Vaneri? MDF?
Ongelma vanerin ym. kanssa tulee, kun saat vettä niiden päälle, kun haluat istuttaa penkillä..
Suosittelisin halpaa tammilevyä, joka lakataan, jotta se kestää kosteuden..

• Tykkään
Funcadelic
  • Laddar…
Rejäl sanoi:
Ongelmana vaneri jne. on se, että kun saat vettä niihin, kun haluat istuttaa penkille..
Suosittelisin halpaa tammi-levyä, joka lakataan, jotta se kestää kosteutta..
Mitä tapahtuu, kun se kastuu? Vääntyykö se?

Haluaisin ensisijaisesti ehdottaa käytettyä ruostumatonta tiskipöytää, en usko, että saat paremman ja kestävämmän pinnan ilmaiseksi tai alle 500 kruunun.

Vaihtoehtona voisikin olla tavallinen lastpall?

• Tykkään
Funcadelic
  • Laddar…
P
F Funcadelic sanoi:
Mitä tapahtuu, kun se saa vettä päälleen? Menettääkö se muotonsa?
Vaneri kerrostuu, jos altistat sen kosteudelle.

• Tykkään
Funcadelic
  • Laddar…
Meillä on jäljelle jäänyt palanen OSB-levyä, jonka laitamme sahanpukkeihin tarvittaessa. Etuna on, että meidän ei tarvitse olla varovaisia, kun sahaamme, poraamme jne. Se oli jo sahattu, kun pelastimme sen rakennusjätteistä.

Jos haluatte sileän, siistin levyn ettekä aio porata tai sahata siihen, voitte katsoa esimerkiksi Ikean valmiiksi leikattuja laminaattityötasoja keittiöön. Niin kauan kuin ne ovat ehjiä, ne kestävät myös roiskeita.

• Tykkään
klaskarlsson
  • Laddar…
Etsin enimmäkseen jotain, josta minun ei tarvitse olla erityisen varovainen ja jonka voin saada melko edullisesti. Miten käy obs-levylle, jos siihen tulee kosteutta jne.? Käytetyt pöydät olivat myös hyvä idea.

Tammilevyt tuntuvat periaatteessa parhailta, mutta ne ovat melko kalliita, mitä katsoin.

F Funcadelic sanoi:
Etsin lähinnä jotain, jota minun ei tarvitse vaalia ja jonka voin saada melko edullisesti.
Europapall

• Haha
Sernando
  • Laddar…
F Funcadelic sanoi:
Etsin lähinnä jotain, jota minun ei tarvitse varoa ja jonka voin saada melko edullisesti. Miten käy OSB-levylle, jos siihen tulee kosteutta jne.? Käytetyt pöydät olivat myös hyvä idea.

Tammilevyt tuntuvat oikeastaan parhailta, mutta ne ovat melko kalliita, mitä olen nähnyt
Rakensin matalat penkit ruukuille kasvihuoneeseen OSB:stä. Maalasin ne jollakin satunnaisella valkoisella maalilla, jota meillä oli kotona, se saattoi olla kylpyhuoneen katon maali. Ei ollut mitään ongelmia, vaikka niille säännöllisesti roiski vettä ja multaa. Maalaamaton, jota käytämme puutyöalustana, ei ole koskaan kastunut muutamaa sadepisaraa enempää, joten en voi sanoa mitään maalaamattomasta levystä.

Suurin ongelma OSB:ssä on, että se on epätasaista, mutta voi laittaa esimerkiksi MDF-palasen päälle, kun haluaa täysin sileän alustan. MDF:ää en käyttäisi alustana, jos se voi kastua.

• Tykkään
  • Haha
Funcadelic ja 1 muu
  • Laddar…
P
F Funcadelic sanoi:
Etsin en pöytätaso, jota minun ei tarvitse varoa ja jonka voin hankkia aika edullisesti. Miten käy OSB-levylle, jos siihen tulee kosteutta? Käytetyt pöydät olivat myös hyvä idea.

Tammilevyt tuntuvat parhailta, mutta ne ovat melko kalliita, mitä näin
OSB-levyn voi maalata tai päällystää rakennusmuovilla ja kiinnittää niittipyssyllä takapuolelle. Yksi huomioon otettava asia on levyn paino, jos sinun täytyy asentaa ja siirtää pöytää.

• Tykkään
  • Haha
Funcadelic ja 1 muu
  • Laddar…
osb-levyt ovat yleensä vahattuja, joten niiden pitäisi kestää hieman kosteutta

S
Vain jotta saisimme mukaan kaikki työtasotyypit, lisään tähän tavallisen liimapuulevyn, valinnanvarainen koko ja paksuus. Ei montaakaan satasta sellaisesta.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.