7 706 lukukertaa ·
28 vastausta
8k lukukertaa
28 vastausta
SKIITTIPAINAVA seinään kiinnitettävä hylly. Hulluus vai käypä?
Hei kaikille,
On täysin varmaa, että täällä on ihmisiä, jotka ovat järkeviä tällaisissa asioissa.
Olen pitkään suunnitellut asentaa osan levyhyllystäni kiinnikekannattimilla seinään, esim:
Konsoli 1tai Konsoli 2. Näiden kannattimien pitäisi kestää 200-250 kg kukin.
Olen laskenut, että minun pitäisi laittaa noin 500 LP-levyä (keskipaino 400 grammaa) = 200 kg + noin 25 kg itse Ikea-hyllylle, johon ne on järjestetty.
Puhumme 225 ihanaa kiloa, sanotaan 250 kg vähän varalla. Olen lukenut, että kannattimien tulisi mieluiten kattaa 2/3 hyllyn syvyydestä (Hylly on 35 cm).
Joten kysymys kuuluu: Uskallanko?
Suunnitelmani on asettaa yksi hyllylevy Ikea-hyllyn alareunaan, vain saadakseni "tasapainoa" hyllyille. Sitten asettaa 3 kpl kannattimia tasaisin välein tukemaan tuota hyllylevyä (voiko todella laskea 200+200+200 kg sen perusteella, mitä niiden pitäisi kestää?). Betoniseinä takana.
Kiitollinen vastauksista, ennen kuin vedän liian suurelle vaihteelle!
On täysin varmaa, että täällä on ihmisiä, jotka ovat järkeviä tällaisissa asioissa.
Olen pitkään suunnitellut asentaa osan levyhyllystäni kiinnikekannattimilla seinään, esim:
Konsoli 1tai Konsoli 2. Näiden kannattimien pitäisi kestää 200-250 kg kukin.
Olen laskenut, että minun pitäisi laittaa noin 500 LP-levyä (keskipaino 400 grammaa) = 200 kg + noin 25 kg itse Ikea-hyllylle, johon ne on järjestetty.
Puhumme 225 ihanaa kiloa, sanotaan 250 kg vähän varalla. Olen lukenut, että kannattimien tulisi mieluiten kattaa 2/3 hyllyn syvyydestä (Hylly on 35 cm).
Joten kysymys kuuluu: Uskallanko?
Suunnitelmani on asettaa yksi hyllylevy Ikea-hyllyn alareunaan, vain saadakseni "tasapainoa" hyllyille. Sitten asettaa 3 kpl kannattimia tasaisin välein tukemaan tuota hyllylevyä (voiko todella laskea 200+200+200 kg sen perusteella, mitä niiden pitäisi kestää?). Betoniseinä takana.
Kiitollinen vastauksista, ennen kuin vedän liian suurelle vaihteelle!
Ennen kuin menee liian pitkälle suunnittelussa - punnitse nippu levyjä. Jotta ne painaisivat 400 grammaa, niiden pitäisi olla tupla-LP tai sisältää kunnon booklets. Myös paksusta vinyylistä tehdyt yksinkertaiset kannet harvoin ylittävät 250 grammaa.
Olen ehkä arvioinut hieman ylimitoitetusti, mutta ajattelin jotain keskiarvoa - jotkut ovat 2XLP gatefold-kansilla ja muovitaskuilla. Vaikka keskiarvo asetettaisiin 300 grammaan, peruskysymys tuntuu pysyvän korkean kokonaispainon vuoksi.Hep sanoi:
Peruskysymys raskaasta hyllystä jää edelleen, mutta työkokemukseni mukaan ne painavat keskimäärin noin 250 grammaa, ja silloin se on 125 kiloa plus hylly, mikä luulen vaikuttavan paljonkin. Mukavaa, että LP:itä on hyllyllä muuten. Minun ovat varastoituina moniin flightcaseihin - luultavasti turhaan.
Jos matematiikka täsmää ja kuormitus jakautuu jokseenkin tasaisesti hyllylle, niin rasitat vain konsolit noin 1/3 niiden kapasiteetista, joten siinä ei ole mitään huolestuttavaa.
Hyllyn ja konsolin syvyys on suurempi merkitys (ha ha). Jos hylly on huomattavasti syvempi kuin mitä konsoli ulottuu seinästä, niin siitä tulee pian raskasta konsolille. Mahdollisesti voit torjua tätä vipuvaikutusta hieman myös kiinnittämällä hyllyn yläreunan seinään.
Muista, että yliskruuvit konsolissa kokevat voimakasta vetoa suoraan ulospäin. Kunnolliset tulpat.
Hyllyn ja konsolin syvyys on suurempi merkitys (ha ha). Jos hylly on huomattavasti syvempi kuin mitä konsoli ulottuu seinästä, niin siitä tulee pian raskasta konsolille. Mahdollisesti voit torjua tätä vipuvaikutusta hieman myös kiinnittämällä hyllyn yläreunan seinään.
Muista, että yliskruuvit konsolissa kokevat voimakasta vetoa suoraan ulospäin. Kunnolliset tulpat.
Linkki numero kaksi on Habo ja niiden maksimikuormitus on vain laskettu eikä taata. Mutta jos nyt aiotaan käyttää sanotaan 200kg ja käytetään kahta konsolia, niiden pitäisi laskennallisesti kestää 500kg, joten tuskin tulee ongelmia, jos paino jakautuu tasaisesti. Kiinnitettynä neljällä ruuvilla ja kiilaharjalla tai laajennuspultilla, ei ole ongelma kestää painoa, jos vain on kunnollinen betoni. Meillä on kaksi sellaista penkille ilman ongelmia ja ne ovat kuitenkin vain kiinni puuseinässä.
https://habo.com/se/sortiment/hyllor-och-konsoler/hyllkonsoler/konsol-t-profil-15244
https://habo.com/se/sortiment/hyllor-och-konsoler/hyllkonsoler/konsol-t-profil-15244
Juuri niin, voisiko se 2/3 hyllyn syvyydestä pitää paikkansa? Eli 35 cm syvä hylly = vähintään 23 cm konsoli.K Kasken sanoi:Jos matematiikka täsmää ja kuorma on kohtuullisen tasaisesti levittynyt hyllylle, niin kuormitat konsolit vain noin 1/3 niiden kapasiteetista, joten siitä ei pitäisi olla mitään huolta.
Hyllyn ja konsolin syvyys on tärkeämpää (ha ha). Jos hylly on huomattavasti syvempi kuin mitä konsoli ulottuu seinästä, niin tulee pian hikistä konsolille. Mahdollisesti voit vastustaa tätä vipuvaikutusta jonkin verran kiinnittämällä myös hyllyn yläreunan seinään.
Muista, että yläkonsolit tulevat vedettyä suoraan ulos. Kunnon tulpat.
Ehkä outo kysymys, mutta onko eroa, jos laitan konsolin ”seinäkiinnikkeen” hyllyn alta tai päältä? Siis profiilissa seinästä katsottuna ulottuva L, tai vaihtoehtoisesti ┌ (kyllä, ymmärrät varmasti mitä haen)?
Olen alun perin ajatellut sitä jälkimmäisenä.
Hyllyn kokonaisleveys on 140 cm. Itse hylly on Ikea Eket, joten hylly itsessään ei ole mikään hirviörakenne, mutta ajattelin laittaa mänty- tai vastaavan hyllytason (140 cm) alle, johon Ikeahylly saa seisoa (ja joka kiinnitetään siihen).BirgitS sanoi:
Jäsen
· Sverige
· 5 651 viestiä
Itse olisin valinnut laittaa nämä hyllyt lattialla olevan hyllyn päälle, täysin tarpeetonta miettiä seinään kiinnitettäviä kannattimia. IKEA:lla on paljon tällaista.
Tässä on vanha luonnos, ja syy miksi haluan osan hyllystä seinälle on, että voin luoda vähän ”ilmaa” ja samalla saada joitakin selailulaatikoita.H Harald Blåtumme sanoi:
Joten juuri noin olen suunnitellut, lukuun ottamatta sitä, että vastaanotin jne. ei asetella luonnoksen mukaan vaan levysoittimien alle.
Jäsen
· Sverige
· 5 651 viestiä
Oli tai on edelleen juomapakkauksia, jotka ovat täydellisiä LP-levyille. Ei ehkä kovin tyylikästä, mutta erittäin käytännöllistä, kun haluaa selata kokoelmia. Kuten kuvasta näkyy, se on suunnilleen kuin minulla (mutta paljon pienempi kokoelma), hankala käsitellä. Yleensä päätyy siihen, että kaiken revitään ulos ja istutaan LP-vuoren kanssa...
Ymmärrän ongelman täysin, haluaa voida selata kokoelmia.
Ymmärrän ongelman täysin, haluaa voida selata kokoelmia.