1 432 lukukertaa ·
5 vastausta
1k lukukertaa
5 vastausta
Sisäseinät, mikä vaihtoehto?
Hei,
Remontoin 90-luvun taloa, jossa on 9 mm lastulevy/rakennuslevy sisäseinissä.
Ajattelin joko:
1) poistaa lastulevyt ja laittaa uutta kipsilevyä (jotta pääsisin eroon puun/masoniitin hajusta kokonaan, vaikka se on vain vähäinen),
2) tai kiinnittää remonttikipsilevyä levyn päälle,
3) tai laittaa remonttitapettia levyn päälle,
Kaikki sisäseinät ovat tapetoitu aiemmin, ajatuksena on saada hieno pinta maalausta varten ja toimivat vahvat seinät.
Minkä vaihtoehdon te tekisitte ja mikä on parasta luullakseni? Työaika ja vaivannäkö ovat toissijaisia.
Remontoin 90-luvun taloa, jossa on 9 mm lastulevy/rakennuslevy sisäseinissä.
Ajattelin joko:
1) poistaa lastulevyt ja laittaa uutta kipsilevyä (jotta pääsisin eroon puun/masoniitin hajusta kokonaan, vaikka se on vain vähäinen),
2) tai kiinnittää remonttikipsilevyä levyn päälle,
3) tai laittaa remonttitapettia levyn päälle,
Kaikki sisäseinät ovat tapetoitu aiemmin, ajatuksena on saada hieno pinta maalausta varten ja toimivat vahvat seinät.
Minkä vaihtoehdon te tekisitte ja mikä on parasta luullakseni? Työaika ja vaivannäkö ovat toissijaisia.
Viimeksi muokattu:
1. Kiinnitä tavallinen kipsilevy lastulevyn päälle. 9mm lastu riittää pitkälle useimmille asioille, jotka kiinnitetään seinille, joten siitä tulee todella järkevä seinä.
2. Remonttikipsi, jos se jostain syystä on todella sopimaton tavallisen kanssa, mutta vältän sitä kun mahdollista.
2. Remonttikipsi, jos se jostain syystä on todella sopimaton tavallisen kanssa, mutta vältän sitä kun mahdollista.
Kiitos, ainoa hankaluus tavallisessa kipsissä on, että se työntyy enemmän ulos pistorasioista, ikkunasyvennyksistä sekä päätyy lähelle kaukolämpöputkia lattialla jne. Siitä ajatus remonttikipsistä, ellei lastulevyt pureta ja korvata pelkästään tavallisella kipsillä.Rickard. sanoi:
En ymmärrä, mitä merkitystä lattian putkilla on tässä, mutta MINUSTA tavallisen kipsin edut ovat vaivan arvoisia, jos vaivaa edes tulee ollenkaan. 6 tai 12 mm lisämuuraus ei eroa minulle.M Mjolnir sanoi:
Pistorasioihin voi käyttää korotusrengasta, jos haluaa tehdä oikein, mutta minun on myönnettävä, että olen joskus vain laittanut pidempiä ruuveja pistorasioihin ja sekin toimii hyvin
Kiitos paljon, mitä etuja näet standardikipsillä verrattuna remonttikipsiin, enemmän kuin että se on vahvempaa ja luultavasti kestävämpää ja eristävämpää? Onko muita etuja.Rickard. sanoi:
En ymmärrä, mitä lattian putkilla on tekemistä tämän kanssa, mutta MIELESTÄNI standardikipsin edut ovat sen arvoiset, vaikka se olisikin hieman hankalampaa, jos niin edes on. Se, että tuet lisää 6 tai 12 mm, ei eroa minulle.
Sähköpistorasioissa voi käyttää korotusrenkaita, jos haluaa tehdä oikein, mutta minun on myönnettävä, että olen joskus vain asentanut pidemmän ruuvin pistorasioihin ja se toimii hyvin sekin![]()
Klikkaa tästä vastataksesi
Samankaltaisia ketjuja
-
Vilket alternativ bör väljas gällande ny avloppsanläggning
Fritidshus -
Kynnykset & Kylmäsäilytykset - Mitä vaihtoehtoa suositellaan?
Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka -
Vilket alternativ för placering av hus och garage tycker ni är bäst?
Arkitekter, Arkitektritat & Extern design -
Vilket belysningsalternativ hade ni valt?
Teknik -
Ska bygga till en fritidshus: vilket alternativ är bäst?
Lösvirke & Timmerhus