ajaa itse 45x70

• Tykkään
MBjörling
  • Laddar…
Meillä on 40x64 cc60:lla kaikkialla, paitsi märkätiloissa, joissa se on cc30.

Mitä paksumpi seinä on, sitä hankalampaa on täyttää ovien kohdalla, koska karm on yleensä 50mm paksu.

Standardikarmi on yleensä noin 90 mm?!

Riippuen siitä, millä aiot peittää koolaukset, antaisin erilaisia vastauksia. Lisäksi, jos seinälle tulee painavampia ripustettavia asennuksia/kalusteita, kuten wc-istuin, kommodit tai vastaavat. Huonekorkeus?

Itse katson, että 45x45 koolaus kahdella levyllä molemmilla puolilla riittää hyvin sisäseinälle, joka ei ole kantava eikä kuormitettu.

Käytettäessä sitä seinän paksuus on noin 95 mm ja siksi on helppo asentaa juuri ovikarmi.

Tommy

olen käyttänyt 2"2 ja 2"3 kaikkialla riippuen huoneesta ja siitä, rajautuuko se vanhaan materiaaliin/paksuuteen ym.

45x70 näyttää olevan standardi useimmilla husleverantörerille ei-kantaville sisäseinille, joten voitte käyttää sitä rauhassa.

Me käytämme 17 mm raakapontti + 9 mm kipsi molemmille puolille ja saamme erittäin vakaan seinän, joka on 118 mm, ovikarmit ovat 120, joten se sopii täydellisesti.

Älä unohda laittaa vähän eristystä samalla kun olet siinä, se vaimentaa jonkin verran ääntä.

No mutta, 9mm löytyy ;) Aika kätevä työskennellä, huomattavasti kevyempiä kuin 13 ja vakaampia kuin 6.

Huomasin juuri, että yöllinen pääni laskenta jättää toivomisen varaa, 70mm + 52 ei ole 118 vaan noin 122. Käytännössä suurempaa merkitystä vailla, mutta oikein pitää olla.

Bob_the_builder
9 mm on ns. ulkokipsi, kyllästetty kestämään kosteutta, kun sitä käytetään tuulensuojalevynä runkorakenteessa. Luin jostain, että sitä EI pitäisi käyttää sisätiloissa, mutta en koskaan ymmärtänyt miksi.

No jaa, kipsilevy jonka olen asentanut on ehdottomasti sisäkipsiä, mutta onhan niitä muutamia variaatioita

Bob_the_builder
Vai niin? Minkä valmistajan se on (olen itsekin hieman kiinnostunut siitä paksuudesta sisätiloissa, nimittäin).

Gyproc, jos en muista väärin, luulen että niitä kutsutaan GN9:ksi.

Se oli itse asiassa talotoimittajan ehdotus, juuri siksi että se sopisi yhteen ovikarmien kanssa. Olin määritellyt 13, mutta sovimme 9, joten se tuli toimituksessa.

Bob_the_builder
Ei, sen ei pitäisi olla Gyproc... Minulla on heidän käsikirjansa kotona ja ainoat levyt, jotka ovat 9 mm, ovat ulkokipsi (GU/GUE) ja kattopaneeli (GW). Kummallista.

Aion tarkistaa uudelleen ja palaan lisätietojen kanssa.

GN9 on se, mitä ennen kutsuttiin GNU:ksi

Gnuja käytetään ulkona 99 %. En tiedä, miksi niitä ei voisi käyttää sisällä. Kallista ehkä?

Ehkä kartongissa on jonkinlaista myrkyllistä kyllästettä?
Nuo levythän ovat vihreitä....
Villikortti minun puoleltani, täytyy lisätä.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.