4 208 lukukertaa ·
7 vastausta
4k lukukertaa
7 vastausta
Sisäseinä
Mitä materiaalia olette valinneet seiniin?
Tällä hetkellä meillä on talo, joka on rakennettu vuonna -47, joten kaikki seinät ovat rakennettu raakaisosta, mikä on kätevää kun kiinnittää tavaroita seiniin. Mutta entä uudet talot? Asennetaanko kipsiä ja jotain sen taakse?
Olen katsonut vähän kivitalon rakentamista ja silloin olisi mahdollisuus saada myös sisäseinät kevytbetonista - Edut / haitat?
Omasta mielestäni on suuri etu, jos seinät voivat vaimentaa paljon ääntä.
Tällä hetkellä meillä on talo, joka on rakennettu vuonna -47, joten kaikki seinät ovat rakennettu raakaisosta, mikä on kätevää kun kiinnittää tavaroita seiniin. Mutta entä uudet talot? Asennetaanko kipsiä ja jotain sen taakse?
Olen katsonut vähän kivitalon rakentamista ja silloin olisi mahdollisuus saada myös sisäseinät kevytbetonista - Edut / haitat?
Omasta mielestäni on suuri etu, jos seinät voivat vaimentaa paljon ääntä.
OSB näyttää levylle, jossa on yhteenpuristettuja puulastuja lastulevyn sijaan.
Katso kuva:
http://www.ekofiber.se/osb2.jpg
Lue erilaisista levymateriaaleista:
http://www.arbetslivsinstitutet.se/publikationer/detaljerad.asp?ID=696
Katso kuva:
http://www.ekofiber.se/osb2.jpg
Lue erilaisista levymateriaaleista:
http://www.arbetslivsinstitutet.se/publikationer/detaljerad.asp?ID=696
Meillä on raakalauta molemmilla puolilla sisäseinissä, mutta olen ymmärtänyt, että se ei ole kovin yleistä nykyään.
Todella tukevaa se on, sen huomasin todella kun rakensin sisään In-wall kaiuttimet.
Todella tukevaa se on, sen huomasin todella kun rakensin sisään In-wall kaiuttimet.
Kun ostin viime vuonna, pyysin tarjouksia monista eri paikoista. Ostin kaksi lavaa OSB:ta, ja sillä määrällä Beijerbygg Haningessa oli itse asiassa halvin. Aika yllättävää, koska he ovat muuten kalliita kuin 17…
Valitsimme OSB:n ja raakapontin välillä. Voisi ajatella, että raakapontti on hyvä vaihtoehto, mutta OSB on paljon nopeampi ja helpompi asentaa, vie vähemmän tilaa ja siihen voi kiinnittää yhtä hyvin. OSB on tosin hieman kalliimpaa. Luulen, että olisimme maksaneet 40-45/neliömetri raakapontista ja 50 OSB:sta. Suunnilleen. Toisaalta raakapontista tulee enemmän hukkaa, joten se saattaa tasoittua. Jos käytössä on vuokrattua työvoimaa, joka tekee asennuksen, OSB on merkittävästi halvempi.
Valitsimme OSB:n ja raakapontin välillä. Voisi ajatella, että raakapontti on hyvä vaihtoehto, mutta OSB on paljon nopeampi ja helpompi asentaa, vie vähemmän tilaa ja siihen voi kiinnittää yhtä hyvin. OSB on tosin hieman kalliimpaa. Luulen, että olisimme maksaneet 40-45/neliömetri raakapontista ja 50 OSB:sta. Suunnilleen. Toisaalta raakapontista tulee enemmän hukkaa, joten se saattaa tasoittua. Jos käytössä on vuokrattua työvoimaa, joka tekee asennuksen, OSB on merkittävästi halvempi.
Klikkaa tästä vastataksesi