Mitä materiaalia olette valinneet seiniin?
Tällä hetkellä meillä on talo, joka on rakennettu vuonna -47, joten kaikki seinät ovat rakennettu raakaisosta, mikä on kätevää kun kiinnittää tavaroita seiniin. Mutta entä uudet talot? Asennetaanko kipsiä ja jotain sen taakse?
Olen katsonut vähän kivitalon rakentamista ja silloin olisi mahdollisuus saada myös sisäseinät kevytbetonista - Edut / haitat?
Omasta mielestäni on suuri etu, jos seinät voivat vaimentaa paljon ääntä.
 
Näin olemme myös tehneet - kätevä asentaa ja vakaa paikallaan.
 
Mitä OSB-levy maksaa?
 
Anteeksi, tyhmä kysymys mutta OSB=mikä? ???

Plyfa tiedän mitä se on sekä lastulevy, mutta OSB en tiedä.
 
Meillä on raakalauta molemmilla puolilla sisäseinissä, mutta olen ymmärtänyt, että se ei ole kovin yleistä nykyään.

Todella tukevaa se on, sen huomasin todella kun rakensin sisään In-wall kaiuttimet.
 
Kun ostin viime vuonna, pyysin tarjouksia monista eri paikoista. Ostin kaksi lavaa OSB:ta, ja sillä määrällä Beijerbygg Haningessa oli itse asiassa halvin. Aika yllättävää, koska he ovat muuten kalliita kuin 17…

Valitsimme OSB:n ja raakapontin välillä. Voisi ajatella, että raakapontti on hyvä vaihtoehto, mutta OSB on paljon nopeampi ja helpompi asentaa, vie vähemmän tilaa ja siihen voi kiinnittää yhtä hyvin. OSB on tosin hieman kalliimpaa. Luulen, että olisimme maksaneet 40-45/neliömetri raakapontista ja 50 OSB:sta. Suunnilleen. Toisaalta raakapontista tulee enemmän hukkaa, joten se saattaa tasoittua. Jos käytössä on vuokrattua työvoimaa, joka tekee asennuksen, OSB on merkittävästi halvempi.
 
Kiitos infosta!
Se on luultavasti OSB.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.